۳ تیر ۱۳۹۱، ۰:۲۰

محمدی:

مشارکت کشورهای جهان در مسابقات قرآن امسال بی‌سابقه بود

مشارکت کشورهای جهان در مسابقات قرآن امسال بی‌سابقه بود

رئیس ستاد عالی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به استقبال بی‌نظیر کشورهای جهان از این مسابقات گفت: استقبال کشورهای جهان در این دوره از مسابقات با عنایت به حضور نمایندگان 68 کشور جهان در طول تاریخ مسابقات بین‌المللی قرآن در جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام بی‌سابقه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات که جمعه شب در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد با اشاره به موفقیت نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات تصریح کرد: این موفقیت ارزشمند محصول برگزاری 1624 مسابقه قرآنی در سطح کشور از مرحله شهرستانی، استانی تا کشوری بوده است.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه فرآیند برگزاری این مسابقات از پنج ماه پیش آغاز شده بود، افزود: ستاد عالی این دوره از مسابقات قرآن با تشکیل 12 کمیته و بیش از 40 کارگروه فعالیت‌های خود را آغاز کرد.
 
وی با اشاره به داوری این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، گفت: داوری رشته حفظ و قرائت با حضور 9 داور خارجی از8 کشور جهان و 5 داور ایرانی با نهایت دقت و کار کارشناسی انجام شد.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزاری ششمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با حضور 17 کشور و دریافت 550 عنوان مقاله و تجلیل از 29 بانوی قرآنی فعال در عرصه‌های مختلف در سومین همایش بانوان قرآنی را از جمله برنامه‌های جنبی این دوره از مسابقات برشمرد و تصریح کرد: بحمدالله بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با استقبال بی‌نظیر مردم به ویژه شهروندان تهرانی مواجه شد که جا دارد من از عموم مردم تهران قدردانی کنم.
 
وی افزود: این استقبال بی‌نظیر در هیچ کجای دنیای اسلام سابقه نداشته و در ایران و جهان اسلام امری بی‌سابقه به شمار می‌رود.
 
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ویژگی برجسته این دوره از مسابقات تصریح کرد: نکته کلیدی این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و وزارت‌خانه‌ها و مجموعه‌های علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی بود.
کد خبر 1632444

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha