۳ تیر ۱۳۹۱، ۹:۲۷

ساریان:

450 هزار نفر در مرز بین المللی مهران تردد کردند

450 هزار نفر در مرز بین المللی مهران تردد کردند

ایلام - خبرگزاری مهر: مدیر پایانه مرز مهران گفت: در سال جاری 450 هزار نفر از مرز بین المللی مهران به داخل و خارج از کشور تردد داشته اند.

محممود ساریان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان ایلام با 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای بیشترین میزان تردد زوار به عتبات عالیات است به طوری که 19 درصد تردد زوار به کشور عراق از طریق مرز بین المللی مهران انجام می شود.

مدیر پایانه مرزی مهران گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از 450 هزار مسافر از طریق پایانه مرزی بین ‏المللی مهران به کشور عراق تردد کرده اند.‏
وی اظهار داشت:  این میزان تردد شامل زوار ایرانی و همچنین رفت و آمد اتباع کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، هندوستان و ‏آذربایجان بوده است.
مدیر پایانه مرزی مهران تصریح کرد: میزان تردد زوار از پایانه مرزی مهران در مقایسه با پارسال ‏هشت درصد افزایش داشته است.‏
ساریان افزود: تنها زوار باید در قالب کاروانهای حج و زیارت به کشور عراق سفر کنند و تردد انفرادی زوار در مرز بین‌المللی مهران ممنوع است.

این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر تردد کاروانهای زیارتی در مرز بین المللی مهران بدون هیچ مشکلی می توانند به عتبات عالیات کشور عراق سفر کنند.

خروجی بین‌المللی و تجاری مهران 90 کیلومتری جنوب شهر ایلام قرار دارد.

این مرز پس از فروپاشی رژیم سابق عراق در سال 82 دوباره بازگشایی شده و اکنون مورد استقبال زائران و تجار دو کشور ایران اسلامی و عراق قرار گرفته است.

 


 
کد خبر 1632514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha