۴ تیر ۱۳۹۱، ۱۴:۴۵

دریتیم عنوان کرد:

نمین از توسعه لازم برخوردار نیست/ کاهش 10 برابری درآمد شهرداری نمین

نمین از توسعه لازم برخوردار نیست/ کاهش 10 برابری درآمد شهرداری نمین

نمین – خبرگزاری مهر: فرماندار نمین با تاکید بر اینکه این شهرستان باید از خدمات و توسعه لازم برخوردار باشد، گفت: در حال حاضر نمین از توسعه و پیشرفت متناسب شهری برخوردار نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید تقی دریتیم ظهر یکشنبه در دیدار با اعضا شورای شهر و شهردار جدید این شهرستان افزود: مقصر عدم توسعه این شهرستان شورای شهر و شهرداری نیست چون نمین فاقد درآمد لازم بوده و همین عامل هم باعث شده که مطالبات مردم برآورده نشود.

وی با بیان اینکه امکانات نباید فقط در مرکز استان متمرکز شود، تصریح کرد: تمرکز امکانات و خدمات در مرکز استان موجب نارضایتی مردم در سایر شهرهای استان شده و این خدمات باید در شهرهای مختلف و نیز در شهر نمین توزیع شود.

فرماندار نمین وجود شهرک صنعتی شماره دو اردبیل، منطقه نمونه گردشگری فندقلو، نزدیکی فرودگاه و منطقه ویزه اقتصادی را از قابلیتهای نمین دانست و یادآور شد: این پتانسیلها باید در زمینه توسعه شهرستان نمین نقش موثری ایفا کنند که با برنامه ریزی می توان از این پتانسیلها استفاده کرد.

در یتیم با مقایسه شهر نمین با شهر شمیران استان تهران گفت: نمین به مثابه شمیران برای استان اردبیل است و همانطور که موقعیت شمیران برای تهران مهم است موقعیت نمین هم باید برای استان اردبیل مهم تلقی شود.
 
وی شهرستان نمین را یک شهرستان فرهنگی برشمرد و اضافه کرد: مردم نمین همواره از برنامه های دولت حمایت کرده و اعضای شورا هم با تعامل کارها را پیش می برند اما شاید اختلاف سلیقه هم در بین آنها باشد که طبیعی است و نباید این اختلاف نظر سبب عقب ماندگی شود.
 
کاهش درآمد شهرداری نمین

رئیس شورای اسلامی شهر نمین نیز با اشاره به کاهش درآمد شهرداری این شهرستان طی یک سال گذشته یادآور شد: در زمان واریز عئارش شهری به حساب شهرداری این نهاد ماهانه 1.5 میلیارد ریال درآمد داشت که با تصمیم وزارت کشور مبنی بر در اختیار گذاشتن این عوارض به دهیاریها این درآمد به 150 میلیون ریال کاهش یافته بنابراین شهرداری نیز به سبب کاهش درآمد خود در ارائه خدمات با کمبودهایی مواجه شد.

جاوید دادگر کاهش درآمد به یک دهم درآمد سابق را دلیل اصلی نارساییها در ارائه خدمات به شهروندان دانست و متذکر شد: اگر روال سابق ادامه داشته باشد شهرداری با درآمد ماهانه 1.5 میلیارد ریالی خود می تواند خدمات شهری را با شتاب بیشتری انجام دهد.
 
وی با اشاره به انتقادات مبنی بر عملکرد نامطلوب شورای شهر و شهرداری نمین افزود: برخی انتقاداتی به عملکرد شورای شهر نمین دارند، اما منتقدان باید در جریان مشکلات شهر وشهرداری قرار بگیرند تا بتوانند جواب انتقادات خود را بگیرند.

دادگر همچنین انتخاب شهردار جدید این شهر را در سایه تعامل اعضای شورا برشمرد و تصریح کرد: شهردار جدید با پنج رای انتخاب شده که باید این انتخاب را یک فرصت دانست و با تعامل بیشتر در توسعه و عمران نمین تلاش کرد.
کد خبر 1633816

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha