۶ تیر ۱۳۹۱، ۱۶:۱۱

توگه در گفتگو با مهر:

بیش از 2 و نیم میلیون نفر در کشور خون اهدا کردند

بیش از 2 و نیم میلیون نفر در کشور خون اهدا کردند

دامغان–خبرگزاری مهر: مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران گفت: در سال گذشته دو میلیون و 547 هزار و 810 نفر از مردم کشورمان برای امر خدا پسندانه اهدای خون به پایگاه های انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کردند.

غلامرضا توگه در گفتگو با خبرنگار مهر در دامغان ضمن اشاره به اهدای خون دو میلیون و 547 هزار و 810 نفر از مردم کشورمان طی سال گذشته، اظهار داشت: با احراز شرایط صورت گرفته اهدا خون از سوی مراجعه کنندگان به پایگاه های انتقال خون در سراسر کشور یک میلیون و 986 هزار و 992 واحد خون از سوی افراد مراجعه کننده خون سالم اهدا شد.

وی اضافه کرد: با بررسی های صورت گرفته اهدای خون مستمر در سال 90 نسبت به سال قبل از آن از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: درصد خون اهدایی مستمر در سال 89 از 45.5 درصد به 49.3 در صد در سال 90 افزایش پیدا کرد.

توگه افزود: استان های سمنان، مازندران، گیلان، قم، خراسان شمالی و خوزستان رکورد دار اهدای مستمر خون در کشور هستند.

وی اضافه کرد: 113 هزار و 206 واحد خون در سال 90 توسط بانوان اهدا شده است.

توگه اظهار داشت: استان های چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و آذربایجان غربی به ترتیب بیشترین رشد خون اهدایی از سوی بانوان را در سال 90 را به خود دادند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران خاطرنشان کرد: در طی سال گذشته بیش از 4 میلیون واحد فرآورده های سلولی و پلاسمایی از خون های اهدایی تولید شده است.

توگه به انواع فرآورده های خونی به دست آمده در سازمان انتقال خون کشور اشاره کرد و گفت: از خون های اهدایی یک میلیون و 908 هزار و 166 واحد را گلبول قرمز متراکم، یک میلیون و 662 هزار و 979 واحد پلاسمایی تازه منجمد شده و 936 هزار و 32 پلاکت تشکیل می داد که نجات بخش جان میلیون ها نفر از هموطنان در سراسر کشور بود.

کد خبر 1635702

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha