۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۱:۱۲

سیدآبادی «ترانه بازی» سرود

سیدآبادی «ترانه بازی» سرود

علی اصغر سید آبادی دو کتاب تازه از مجموعه ترانه‌بازی خود را از سوی نشر چکه و شهر قلم روانه بازار کتاب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دو اثر تازه از مجموعه کتاب ترانه‌بازی سروده علی‌اصغر سیدآبادی با عناوین «دریا بازی» و «سه‌چرخه بازی» منتشر شد.

این مجموعه شعر‌های موضوعی برای کودکان 3 تا 5 سال سروده شده است، نویسنده در اقدامی قابل توجه بخشی را با عنوان راهنمای بزرگترها به منظور استفاده از این اشعار برای کودکان به آن افزوده است.

در این مجموعه تلاش شده است با تلفیق شعر و بازی امکان‌های بیش‌تری بای کودکان فراهم شود. البته کتاب درصدد معرفی بازی مستقلی نیست، بلکه اشعار و ریتم و نگاه آن بر مبنای بازی و به رسمیت شناختن بازی کودکانه تنظیم شده است؛ به گونه‌ای که کودکان با خواندن آن حس می‌کنند دائم در حال بازی هستند.

او در این بخش از کتاب خطاب به والدین می‌نویسد: این ترانه‌ها نه الفبا یاد می‌دهند، نه فصل‌ها را و نه هیچ مهارت دیگری را. این ترانه‌ها برای لذت بردن بچه‌هاست. برای تشویق آنها به پرواز دادن خیالشان و حفظ تخیلشان. این ترانه‌ها بر اساس آهنگ‌های آشنای کودکان نوشته شده است و بچه‌ها را تشویق می‌کند یک موضوع را به صد شیوه ببینند. در واقع این مجموعه به دنبال آموزش خلاقیت به کودکان است که در مدارس به آنها یاد نمی‌دهند.

سیدآبادی همچنین در مقدمه این اثر با استناد به دو منبع مکتوب درباره کودکان و نوجوان با عنوان «شناخت ادبیات کودکان» نوشته نورتون دونا و«شناخت از طریق بازی» تالیف شده توسط گروه مشاوران کمیساریای عالی سازمان ملل متحد دستور العمل 12 بندی برای استفاده از این ترانه‌ها تدوین کرده است.

مجموعه ترانه بازی با تصویرگری ایلگار رحیمی از سوی انتشارات چکه و شهر قلم با شمارگان 3 هزار نسخه و قیمت 4 هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 1636364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha