۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۵:۳۵

مشاور جدید نخبگان در شورایعالی انقلاب فرهنگی منصوب شد

مشاور جدید نخبگان در شورایعالی انقلاب فرهنگی منصوب شد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی احکامی محمدحسن بنیانیان را به‌عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و پیوست‌نگاری فرهنگی دبیرخانه شورا و دکتر سید مجتبی خیام نکویی را به‌عنوان مشاور نخبگان شورا منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مخبر دزفولی طی حکمی دکتر سید مجتبی خیام نکویی را به‌عنوان مشاور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در امور نخبگان منصوب کرد.

طراحی سازوکارهای مناسب برای اجرای تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر استفاده نخبگان علمی و استعدادهای درخشان به‌منظور پیشرفت جهشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ارائه پیشنهاد درخصوص نحوه تعامل سازنده و موثر با دستگاه‌ها و نهادهای مربوط، باهدف ارتقای برنامه‌های کشور در این عرصه و ارزیابی توفیقات و چالش‌های پیش‌رو، از بندهای اشاره شده در این حکم به‌عنوان وظایف مشاور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در امور نخبگان است.

همچنین دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی حکمی محمدحسن بنیانیان را برای مدت دو سال به‌عنوان رئیس کمیسیون "فرهنگی و اجتماعی و پیوست‌نگاری فرهنگی" دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب کرد.

دکتر مخبر دزفولی درخصوص مهمترین وظایف کمیسیون "فرهنگی و اجتماعی و پیوست‌نگاری فرهنگی"، در این حکم اشاره کرده است: بررسی و شناخت روش‌مند تحولات فرهنگی و اجتماعی و ارزیابی برنامه‌های کلان فرهنگی بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، تبدیل نتایج و داده‌های پژوهشی انجام یافته در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به سیاست‌ها و راهبردهای کارآمد، طراحی سازوکارهای لازم برای تنظیم ضوابط نگارشی پیوست‌های فرهنگی، ارزیابی و حسن اجرای پیوست‌های فرهنگی طرح‌های ملی و کلان اقتصادی، عمرانی و صنعتی کشور و تعامل سازنده و فعال با نهادهای فرهنگی کشور و صاحب‌نظران این حوزه به‌منظور تحقق اهداف و ماموریت‌های شورای عالی.

کد خبر 1636818

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha