۹ تیر ۱۳۹۱، ۱۰:۰۸

یزدان‌شناس به مهر خبر داد:

بهره‌برداری از فاز اول مصلای کنگان در ماه رمضان

بهره‌برداری از فاز اول مصلای کنگان در ماه رمضان

کنگان- خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان کنگان گفت: بزرگ‌ترین پروژه عمرانی در زمینه دینی و فرهنگی، مصلای بزرگ کنگان است که تاکید داریم فاز اول آن در ماه مبارک رمضان مورد بهره برداری قرار گیرد.

تیمور یزدان‌شناس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همان طور که در سال گذشته گفته بودیم، شهرستان کنگان باید در سال 91 در زمینه های مختلف توسعه یابد؛ بر اساس همین برنامه ریزی، آغاز پروژه های اجرایی ما در سه ماهه اول در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در واقع سه ماه نخست امسال، ترسیم دورنمایی بوده که انشاءالله بتوانیم تا پایان سال، پروژه های عمرانی را به اتمام برسانیم تا مردم بتوانند از آنها استفاده کنند. به عبارتی در این سه ماهه پایه و اساس این کارها بررسی شده و اقدامات خاص آنها انجام گرفته است.

یزدان‌شناس با عنوان این مطلب که بیشترین حجم فعالیت‌ها در سه ماه نخست شهرستان کنگان مربوط به پروژه‌های عمرانی است، بیان داشت: بزرگترین پروژه عمرانی در زمینه دینی و فرهنگی، مصلای بزرگ کنگان است که تاکید داریم فاز اول آن در ماه مبارک رمضان مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به آغاز عملیات احداث خانه‌های عالم در سه ماهه نخست و بهره‌برداری آن در هفته دولت، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته در ارتباط با پروژه در حال انجام کانون پرورش فکری و مجتمع فرهنگی عسلویه ( با 11میلیارد تومان) که جزو پروژه های فرهنگی شهرستان است، تا قبل از پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

این مسئول در ادامه با اشاره به موضوع مسکن مهر، تاکید کرد: هرچند به علت مسئله صدور سند، این امر به تعویق افتاد، ولی تاکید داریم تا هفته دولت، تعداد زیادی از این خانه ها به صاحبانشان تحویل داده شود.

کمربندی کنگان؛ پرهزینه‌ترین پروژه عمرانی شهرستان

فرماندار کنگان تصریح کرد: پر هزینه ترین پروژه در دست اجرا برای شهر کنگان، جاده کمربندی با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان است و به عبارتی بزرگترین پروژه فعلی محدوده شهر کنگان محسوب می‌شود.

یزدان شناس بیشتر پروژه‌های اشتغال‌زا را در شهرستان مربوط به صنعت منطقه دانست و تاکید کرد: همچنان اصرار به تشویق جوانان برای ثبت نام و حضور در دوره های فنی و حرفه ای کنگان داریم و به عبارتی مرکز فنی و حرفه ای کنگان آماده آموزش های متعدد است.

وی با اشاره به پارک علم و فناوری کنگان، بیان داشت: چنانچه نفت تفاهمنامه را امضا کند، این مرکز می تواند به پردیس دانشگاهی تبدیل شود.

تیمور یزدان شناس خاطرنشان کرد: با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان، بنا داریم علاوه بر ساختمان اداره بندر، انبار قضایی آن و سایر موارد را در هفته دولت به بهره برداری برسانیم که این امر در زمینه تجارت بسیار تاثیر گزار است.

بهره‌برداری از هتل سه ستاره در هفته دولت

وی با بیان اینکه در بحث گردشگری ایجاد اقامت‌گاه مناسب برای مهمانان (غیر بومی) از جمله برنامه‌های ماست، اظهار داشت: در این زمینه می توان به ایجاد هتل شهرداری ( که آماده بهره برداری است) و همچنین هتل سه ستاره ( مذکوری) که انشاءالله در هفته دولت به بهره برداری میرسد؛ اشاره کرد.

فرماندار کنگان اشاره ای به نقش پر رنگ بخش خصوصی در تقویت بازار کرد و گفت: خوشبختانه بازار بزرگ شهر(سیتی سنتر) نیز طبق وعده مالکِ آن تا پایان سال به بهره برداری می رسد که این موضوع می تواند دربحث بازار و تجارت کمک زیادی کند.

وی اشاره ای به اقدامات انجام شده در زمینه فرهنگی و دینی کرد و گفت: در بحث شروع نوسازی و ساخت مدارس می‌توان از راه اندازی دبیرستان های نمونه و تیزهوشان دخترانه و پسرانه و همچنین ساخت دبیرستان معارف نام برد که انشاءالله این مورد اخیر تا قبل از پایان سال 91 به اتمام برسد.

وی افزود: حوزه علمیه برادران نیز در همین راستا قرار دارد که کار آن با شتاب در حال پیش روی است.

این مسئول همچنین در زمینه ورزشی نیز از بهره برداری استخر کنگان در هفته دولت خبر داد و بیان داشت: خوشبختانه چندین سالن ورزشی نیز در هفته گذشته یا افتتاح و یا کلنگ زنی شد و به عبارتی، تکمیل و آغاز عملیات هشت میلیارد تومانی ورزش از جمله برنامه های ما در سه ماهه نخست بوده است.

تمرکز اصناف آلاینده در بیرون از شهر

فرماندار گفت: فراهم کردن مقدمات کار برای ادامه ساحل سازی از کنگان به سمت شهر بنک و همین‌طور از بنک به سمت کنگان؛ به عبارتی اتصال ساحل سازی این دو شهر از جمله اقدامات انجام گرفته در این زمینه است.

یزدان شناس در ارتباط با موضوع کشاورزی شهرستان کنگان نیز ضمن اشاره به تشکیل کارگروه کشاورزی به صورت هر دو هفته یک بار، افزود: تقویت کشاورزی شهرستان، اعطای وام، تسهیلات، در بحث گلخانه ها، شیلات و... اقدامات مثبت و موثری در سه ماهه نخست انجام شده است.

وی با بیان این مطلب که در سال جاری، بحث شهرک صنعتی نیز در دستور کار قرار گرفته است، بیان داشت: با همکاری اصناف و شهرداری، کلیه صنایع آلاینده در بیرون از شهر و در یک جا متمرکز می شوند که در همین راستا اعتبارات مربوطه را تنظیم کرده ایم.

فرماندار کنگان گفت: در حوزه امنیت نیز آغاز عملیات ساخت پایگاه مقاومت، از جمله کارهای صورت گرفته طی سه ماهه نخست است که نهایتا تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی در پایان گفت: در سه ماه نخست سال شهرستان کنگان در زمینه امنیتی به صورت کلیت و در مجموع خوب بوده است.

کد خبر 1637649

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha