۱۲ تیر ۱۳۹۱، ۱۰:۵۶

حجت‌الاسلام صفایی‌پور:

اعتقاد به منجی تنها راه نجات بشریت در عصر کنونی است

اعتقاد به منجی تنها راه نجات بشریت در عصر کنونی است

سمنان - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشار به برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در بقاع متبرکه استان، گفت: اعتقاد به منجی تنها راه نجات و افق امید بخش بشریت در عصر کنونی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در بقعه امامزاده یحیی(ع) سمنان با عنوان اینکه اعتقاد به منجی تنها راه نجات بشریت در عصر کنونی است، افزود: محتوای مهدویت به لحاظ ظرفیت و قابلیت در جامعه اسلامی نامحدود است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در بقاع متبرکه سطح استان سمنان گفت: این برنامه باتوجه به حساسیت مباحث مهدویت و وجود مکاتب مدعیان دروغین و همچنین بسترسازی در خصوص ترویج آداب صحیح انتظار در بقاع متبرکه برگزار می شود.

صفایی پور با بیان اینکه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از جمله سیاست سازمان اوقاف و امور خیریه است، افزود: اقدامات باید به گونه ای باشد تا برای ساماندهی و جهت‌دهی امور اعتقادی، فرهنگی و هنری مردم، حدی ‌نشناسیم.

به گفته وی، تبیین و گسترش فرهنگ صحیح انتظار، ترویج و تبلیغ فرهنگ و معارف مهدوی و تعظیم شعائر اهل بیت(ع) از مهمترین اهداف برگزاری برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان و محورهای برنامه های بقاع متبرکه گفت: اشاعه فرهنگ مهدویت، تبیین وجوه مختلف دکترین و گفتمان مهدویت، جایگاه مهدویت در جوار بقاع متبرکه، هماهنگی با هیئت‌های استانی و ستاد مردمی جشن‌های نیمه شعبان برای سمت‌ دهی جشن‌های متناسب با شئون و دعوت از سخنرانان شاخص در زمینه معارف مهدویت از مهمترین اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه استان سمنان در عید نیمه شعبان است.

به گزارش مهر، تهیه هدایای فرهنگی ویژه نیمه شعبان، برگزاری نمایشگاه کتاب، مسابقات فرهنگی دل نوشته، خاطره‌نویسی، شب شعر، کتابخوانی و ارائه محصولات فرهنگی با موضوع آثار مهدویت در جوار آستان مقدس امامزادگان نیز از دیگر برنامه های فرهنگی در شب نیمه شعبان است.

کد خبر 1639722

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha