۱۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۷:۴۵

جعفری خبر داد:

عدم اتمام پروژه کانال انتقال آب سیمین دشت به گرمسار

عدم اتمام پروژه کانال انتقال آب سیمین دشت به گرمسار

گرمسار- خبرگزاری مهر: مدیر منابع امور آب استان سمنان از عدم اتمام پروژه کانال انتقال آب سیمین دشت به گرمسار با توجه به گذشت یک سال و نیم از زمان پیش بینی شده برای بهره برداری از این پروژه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اتابک جعفری صبح روز یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت منابع آبی گرمسار و پروژه ها و طرح های مدیریت منابع امور آب استان سمنان در محل فرمانداری گرمسار اظهار داشت: شهرستان گرمسار پتانسیل آبی بالایی از ناحیه رودخانه دائمی حبله رود دارد که این مهم نیاز به تدوین نقشه راه در این منطقه است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته دخالت ها در تصمیم گیری و کارهای تخصصی مانع از سرعت انجام کار شده است، تصریح کرد: تا کنون برنامه منسجمی برای حوزه آب گرمسار مشخص نشده است.

مدیر منابع امور آب استان سمنان با اشاره به اینکه 85 درصد از آبهای زیر زمینی و 15 درصد از آب های سطحی در شهرستان های گرمسار و آرادان استفاده می گردد، گفت: از محل آب تخصیصی سد نمرود نیز 90 متر مکعب در کشاورزی، 8 درصد در صنعت و 2 درصد برای شرب به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت: برای پروژه علاج بخشی و ترمیم کانال سیمین دشت مبلغ 10 میلیارد تومان اعتبار اولیه پیش بینی شده بود که اکنون حدود 3 میلیارد و پانصد میلیون تومان بابت این پروژه به پیمانکار بدهی داریم که بایستی تامین اعتبارات و منابع مالی لازم بدین منظور صورت گیرد زیرا کانال انتقال آب سیمین دشت یک سال و نیم پیش بینی زمان تحویل آن بوده است.

جعفری افزود: علیرغم عقب بودن از زمان تحویل کانال انتقال آب سیمین دشت به گرمسار 100 کیلومتر دوم این پروژه نیز تا کنون اقدام نشده است.

 مدیر منابع امور آب استان سمنان با اشاره به اینکه در سالجاری حداقل به 20 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به گرمسار نیاز داریم، تصریح کرد: باید از ظرفیت اوراق مشارکت وزارت نیرو در تامین بودجه پروژه پیگیری کرد تا در صورت تامین کامل اعتبار، طی سه سال پروژه های آبرسانی شهرستان گرمسار و آرادان به پایان برسد.

وی خاطرنشان کرد: تامین اعتبار تکمیل و ترمیم کانال آب سیمین دشت به گرمسار از مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان است که بایستی هر ساله در لوایح بودجه سنواتی کشور و استان بدین منظور اقدامات لازم بعمل آید.

کد خبر 1639728

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha