۱۲ تیر ۱۳۹۱، ۲۰:۱۷

گرگانی نژاد:

تشخیص به موقع کم کاری تیروئید از عقب ماندگی کودکان جلوگیری می کند

تشخیص به موقع کم کاری تیروئید از عقب ماندگی کودکان جلوگیری می کند

کرمان - خبرگزاری مهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اهمیت انجام غربالگری در نوزادان گفت: کم کاری تیروئید مهمترین عاملی است که منجر به عقب افتادگی کودکان می شود وتشخیص به موقع کم کاری تیروئید از عقب ماندگی کودکان جلوگیری می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن گرگانی نژاد ظهر دوشنبه در همایش کم کاری تیروئید در نوزادان و پیشگیری از عوارض آن گفت: تشخیص به موقع این بیماری می تواند از عوارض آن جلوگیری کند.

وی با اشاره به اجرای برنامه غربال گری نوزادان در بدو تولد اظهار داشت: کم کاری تیروئید در نوزادان و عدم تشخیص به موقع این بیماری باعث عقب افتادگی می شود.

گرگانی نژاد با اشاره به تاثیر ازدواج های فامیلی در بروز این بیماری تصریح کرد: غربالگری در نوزادان از طریق گرفتن چند قطره خون از پاشنه پای نوزاد در روز های سوم و پنجم تولد انجام می شود که دارای اهمیت بسیار زیادی است.

وی با اشاره به اینکه آمار نوزادان مبتلا به کم کاری تیروئید در کرمان در مقایسه با سایر نقاط کشور بیشتر است، گفت: از هر هزار نوازد متولد شده در کشور یک نوزاد مبتلا به این بیماری است.

گرگانی نژاد تصریح کرد: این در حالی است که در استان کرمان از هر هزار نوزاد متولد شده سه نوزاد دچار کم کاری تیروئید هستند.

وی با اشاره به اهمیت تغذیه مادران در دوران بارداری گفت: این امر می تواند تاثیر بسزایی در بروز این بیماری داشته باشد.

کد خبر 1640896

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha