۱۴ تیر ۱۳۹۱، ۱۹:۰۲

دهقانی خبر داد:

کشتارگاههای سنتی آذربایجان غربی تعطیل می‌شوند

کشتارگاههای سنتی آذربایجان غربی تعطیل می‌شوند

ارومیه- خبرگزاری مهر: معاون فنی دامپزشکی آذربایجان غربی از تعطیل کردن کشتارگاههای سنتی در سطح استان تا پایان سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهقانی بعد از ظهر چهارشنبه در همایش مبارزه با بیماریهای مشترک انسان و دام با بیان اینکه امسال همه کشتارهای سنتی موجود در سطح استان تعطیل می شوند، ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح بزودی آغاز و با اجرای آن کشتار دامها در کشتارگاههای صنعتی با فاکتورهای جدید انجام می‌ شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از بیماریهای شناخته شده بین انسان و دام مشترک بوده و در این راستا حفظ سلامت و بهداشت فرآورده‌ های دامی یکی از وظایف مهم دامپزشکی است، اظهار داشت: امسال  20 هزار راس دام در آذربایجان غربی در خصوص بیماریها تست می‌شوند.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تا کنون یک‌ هزار و 709 عامل بیماری ‌زا در انسان ثبت شده که از این تعداد 49 درصد معادل 832 عامل به عنوان بیماری مشترک قابل انتقال از حیوان به انسان است، ادامه داد: همچنین 156 عامل نوپدید و بازپدید بوده که از این تعداد 73 درصد مشترک بین انسان و حیوان است.

دهقانی بیماریهای مشترک انسان و حیوان را تب مالت، سل، سیاه‌زخم، مشمشه، کیست هیداتیک، تب کنگو، تب کریمه و هاری اعلام کرد و افزود: در حال حاضر پیشگیری از بیماریهای نوپدید از جمله تب کریمه و تب کنگو در استان بوده که در کشور  اولین بار در سال 1370 در سطح تشخیص سرمی در خونگیری از جمعیت دامی ثبت شد.

کد خبر 1642650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha