۱۵ تیر ۱۳۹۱، ۱۴:۵۵

یک بررسی نشان داد:

افزایش چشمگیر فقر و بیکاری در فرانسه/ دولت نوپای اولاند تحت فشار اقتصادی

افزایش چشمگیر فقر و بیکاری در فرانسه/ دولت نوپای اولاند تحت فشار اقتصادی

بر اساس بررسی جدید اداره آمار INSEE در فرانسه حدود یک سوم فرانسویها در سالهای گذشته در فقر زندگی می کرده اند و بیکاری و فقر بخصوص در نسل جوان این کشور را در معرض تهدید قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه "تاگس انسایگر" در مطلبی نوشت: انتخاب فرانسوا اولاند سوسیالیست به عنوان رئیس جمهوری جدید فرانسه برای بسیاری از فرانسویها سمبل دگرگونی بود. مردم فرانسه می خواستند ازسارکوزی که با سیاستهای خود سالها نارضایتی را برای مردم کشورش به همراه آورده بود جدا شوند. جانشین سارکوزی می خواهد یک رئیس جمهور معمولی باشد و به شهروندان خود وعده شغل بیشتر و مالیات های کمتر را داده است.

تاگس انسایگر در ادامه نوشت: البته تاثیرات بحران اقتصادی شدیدا بر دولت نو پای اولاند فشار می آورد.
این روزنامه سوئیسی در ادامه به نتایج یک بررسی جدید اداره آمار INSEE اشاره می کند که بیانگر افزایش فقر در فرانسه می باشد.

بر اساس این بررسی در سال 2009 حدود 13.5 درصد فرانسویها یعنی حدود 0.5 درصد بیش از سال قبل از آن زیر خط فقر زندگی می کردند. این درصد از مردم فرانسه از درآمد ماهانه کمتر از 954 یورو برخوردار بودند.

بر اساس بررسی این موسسه فرانسوی در بین سالهای 2004 و 2008 حدود یک سوم فرانسویها حداقل برای مدت یک سال در فقر زندگی می کرده اند که حدود 16 میلیون نفر را شامل می شده است.

نتایج این بررسی همچنین نشان می دهد که نیمی از فرانسویها با درآمد کمتر از 1590 یورو در ماه باید زندگی کنند. افزایش اجاره بها بخصوص در شهرهای بزرگ فرانسه برای بسیاری از مردم این کشور به مفهوم بدتر شدن تدریجی استانداردهای زندگی است. امروزه حدود 10 درصد فرانسویها بیکار هستند و این در حالی است که این رقم در سال 2004میلادی 8.4 درصد بوده است. بیکاری و فقر در فرانسه، نسل جوان را بیشتر تهدید می کند. در سال 2008 حدود 25 درصد از جوانان زیر 25 سال بیکار بودند.

بحران سالهای اخیر در فرانسه بخصوص ده درصد از فقیرترین قشر جامعه را تحت فشار قرار داده است. به این ترتیب تکالیف سنگینی در انتظار رئیس جمهوری جدید فرانسه است. از وی انتظار می رود که بیکاری را کاهش داده و رشد ضعیف اقتصادی در کشور و روحیه بد مردم فرانسه را بهبود بخشد.
 

کد خبر 1642982

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha