۱۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۰:۲۵

با همکاری سوره مهر/

خبرگزاری مهر نشست نقد «اسرار و ابزار طنزنویسی» را میزبانی می‌کند

خبرگزاری مهر نشست نقد «اسرار و ابزار طنزنویسی» را میزبانی می‌کند

خبرگزاری مهر، فردا یکشنبه 18 تیرماه میزبان کارشناسان طنز و فعالان رسانه خواهد بود که در مراسم رونمایی و نقد و بررسی کتاب «اسرار و ابزار طنزنویسی» حضور خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ این نشست روز یکشنبه 18 تیرماه از ساعت 10:30 صبح در محل خبرگزاری مهر واقع در خیابان استاد نجات‌اللهی (ویلا)، کوچه بیمه، پلاک 18 برگزار می‌شود و در آن کتاب جدید محسن سلیمانی با نام  «اسرار و ابزار طنزنویسی» مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

در این نشست که با همکاری انتشارات سوره مهر برگزار می‌شود، رویا صدر و شهرام شفیعی در کنار مولف کتاب به نقد و بررسی اثر می‌پردازند و حضور خبرنگاران رسانه‌ها نیز در این نشست آزاد است.

این کتاب از تازه‌های نشر سوره مهر است که سلیمانی آن را در قالب تالیف - ترجمه تدوین کرده است.

«اسرار و ابزار طنزنویسی» به سه فصل تقسیم می‌شود که در بخش نخست در مورد تکنیک‌های طنزنویسی بحث می‌شود و سپس مباحثی درباره فلسفه طنز و اینکه اساساً چرا می‌خندیم، چه چیزهایی ما را به خنده وامی‌دارد و ... مورد بررسی قرار می‌گیرد، ولی تمرکز در این بخش بیشتر بر روی تکنیک طنزنویسی است و درباره ماهیت طنز بحث‌های مختصری می‌شود.

در فصل دوم اشکال گوناگون طنز مورد بررسی قرار گرفته٬ همچنین در فصل پایانی طنزنویسی به روایت طنزنویسان در کتاب گنجانده شده است.

عنوان این کتاب به یاد منوچهر احترامی، «اسرار و ابزار طنزنویسی» گذاشته شده است؛ چرا که وی این نام را بر یکی از کلاس‌های خود نهاده بود. همچنین به عمران صلاحی که در یکی از گفتگوهایش آرزو می‌کند روزی برسد که در ایران به مقوله طنزنویسی به صورت علمی پرداخته شود٬ اشاره شده است.

این کتاب طنزنویسی در ایران و جهان را مورد بررسی قرار می‌دهد و در آن درباره چهره‌هایی چون وودی آلن، آرت بوخوالد، استیو مارتین، مل بروکس، دیوید بوچیئر، ملوین هلیتزر، دیو باری، دیوید ایوانز، روی پال نلسون، کیومرث صابری، عمران صلاحی، منوچهر احترامی و .... مطالبی مطرح شده است. 

خبرگزاری مهر در این نشست، علاوه بر نویسنده و مترجم کتاب، منتقدان و صاحبنظران، میزبان خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های گروهی از جمله خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و نشریات خواهد بود.

این نشست در سالن اجتماعات خبرگزاری مهر برپا می‌شود.

کد خبر 1643576

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha