۲۱ تیر ۱۳۹۱، ۹:۰۰

فلسفه حجاب/

آرامش و امنیت اجتماعی در سایه حجاب و عفاف برقرار می‏شود

آرامش و امنیت اجتماعی در سایه حجاب و عفاف برقرار می‏شود

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با تأکید بر اینکه حفظ حجاب برای حفظ جامعه است گفت: عفاف و حجاب به پاکی نزدیکتر است و آرامش و امنیت اجتماعی در سایه حجاب و عفاف برقرار می‏شود.

حجت الاسلام "محمد صادق یوسفی مقدم" درمورد حجاب وفلسفه آن در اسلام به خبرنگارمهر گفت: یکی از موضوعاتی که در شریعت اسلام برای مسلمانان واجب شده رعایت حجاب و عفاف است. حجاب بر اساس احکام اسلامی برای زن و مرد از تکالیف شرعی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. رعایت حجاب برای ممانعت از ولنگاری در مسائل جنسی و برای برپایی ارزشهای اسلامی است.

وی افزود: یکی از فلسفه های حجاب حفظ شخصیت و کرامت انسان‏هاست. زنان مسلمان به دلیل برخورداری از احترامی دینی‎ که در جامعه دارا هستند نباید مورد سوء استفاده و آسیب مردانی که از نظر قلبی و شهوانی مریض هستند قرار بگیرند. خداوند به جز روابط زن و شوهری، سایر روابط جنسی را برای افراد جامعه حرام کرده است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن ادامه داد: حفظ کانون گرم خانواده از دیگر فلسفه های حجاب در اسلام است. بیشتر طلاق‎ها به دلیل عدم اعتماد و اطمینان زن و مرد به یکدیگر رخ می‏دهد که حجاب و عفاف، اطمینان و اعتماد زن و مرد به یکدیگر را افزایش می‏دهد و موجب گرم شدن کانون خانواده و محبت و صمیمیت بیشتر به همدیگر می‎شود.

این محقق و پژوهشگر علوم قرآنی تصریح کرد: در سوره مؤمنون در آیه پنجم و ششم خداوند مردان و زنان مسلمان را مورد خطاب قرار می‏دهد و از آنها می‎خواهد یکی از شرایط ایمان بهره برداری‏های مجاز لذات جنسی در روابط زن و شوهری است را حفظ کنند. کسانی که این مسئله را رعایت می‏کنند از زمره اهل ایمان قرار دارند.

یوسفی مقدم یادآورشد: در سوره نور آیات 30 خداوند مردان مؤمن و در آیه 31 زنان مؤمن را مورد خطاب قرار می‏دهد. به آنها دستور می‎دهد که چشمانشان را از نگاه به نامحرم حفظ کنند و قوه شهوانیه خودشان را کنترل کنند و این به پاکی و طهارت نزدیکتر است. بعد خدا می‎فرماید خداوند به همه کارهای شما آگاه و باخبراست. نگاه شهوانی به نامحرم موجب جاری شدن گناه و معصیت در پی آن می‎شود. شیطان انسان‎ها را از یک نگاه وسوسه می‎کند.

وی افزود: در ادامه آیه آمده که زنان نباید زینت خود را هم برای مردان نامحرم آشکار کنند مگر زینت‎های که ظاهر است مانند چهره و روی دستان. باید موها و سینه‏ها را از نامحرمان بپوشانند. این آیات خطاب به مؤمنان است و نه حتی مسلمانان زیرا مؤمن بالاتر از مسلمان است. یعین مؤمن به قیامت و وعده‏های خدا ایمان دارد و دستورات الهی را اطاعت می‏کند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن درپایان اظهارداشت: حفظ حجاب برای حفظ جامعه است وعفاف و حجاب به پاکی نزدیکتر است و آرامش و امنیت اجتماعی در سایه حجاب و عفاف برقرار می‏شود.

کد خبر 1643709

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha