۱۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۳:۴۵

کارنامی مطرح کرد:

ظرفیتهای پارک ملی بمو برای تبدیل به قطب طبیعت گردی

ظرفیتهای پارک ملی بمو برای تبدیل به قطب طبیعت گردی

شیراز - خبرگزاری مهر: مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: پارک ملی بمو می تواند به قطب طبیعت گردی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت: کشور ایران از نظر تنوع زیستی و منابع طبیعی جزء 5 کشور اول دنیاست اما از نظر بهره گیری از صنعت طبیعت گردی و شناساندن مناطق طبیعی خود به مردم دنیا متاسفانه اقدامات چندان جدی صورت نگرفته است. وی اضافه کرد: استان فارس با برخورداری از جاذبه های طبیعی تنوع بی نظیر حیات وحش و گیاهان یک ایران کوچک است، پارک ملی بمو با مساحت 48 هزار هکتار، 112 گونه جانوری شامل 69 گونه پرنده، 19 گونه خزنده، سه گونه دوزیست و 21 گونه پستاندار و گونه های بی نظیر گیاهی و جانوری را در خود جای داده و بانک ژنتیکی است.

وی افزود: پارک ملی بمو علاوه بر اینکه توانایی جذب طبیعت گردی و ایجاد درآمد دارد می تواند به عنوان یک مرکز تحقیقاتی و برخوردار از نظر تنوع زیستی به منظور بهره گیری در پزشکی و استفاده های درمانی مطرح باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس تاکید کرد: پارک ملی بمو در مجاورت شهر شیراز از حدود 40 سال قبل تاکنون مورد حفاظت قرار گرفته و در حال حاضر از لحاظ تنوع زیستی در رده پارکهای تراز اول کشور و حتی جهان قرار دارد. این پارک با داشتن مناظر طبیعی بی نظیر و پتانسیل مطالعاتی پژوهشی و تفرجی بسیار بالا و موقعیت مکانی بسیار مناسب در مسیر گردشگری تاریخی و مذهبی از موقعیت ممتازی برای توسعه صنعت اکوتوریسم برخوردار است و این صنعت می تواند با توجه به ارز آوری و سود مناسب نقشی عمده در بهبود شرایط اقتصادی و معیشت جوامع محلی ایفا کند.

وی اظهار داشت: پارک ملی بمو با طبیعتی زیبا و بکر، تپه های پوشیده از گلهای پامچال و لاله های بهاری، در دل کوههای عظیم زاگرس با تنوع گیاهی و جانوری بی نظیر ، قناتهای پرآب، چشمه سارهای فراوان، آهوان زیبا، پرندگان و گله های قوچ و میش می تواند جایگاهی مناسب برای حضور هزاران طبیعت گرد، محقق و علاقمندان به طبیعت باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس افزود: با توجه به وجود این پتانسیل در پارک ملی بمو می توان آن را به یک مرکز جذب اکوتوریست و ایجاد درآمد برای رشد و توسعه استان در مجاورت کلان شهر شیراز مطرح کنیم، ایجاد قطب طبیعت گردی در پارک ملی بمو علاوه بر جذب طبیعت گردان و توسعه صنعت جهانگردی در استان می تواند تاثیر بسزایی در توسعه اقتصادی استان داشته و زمینه مناسب برای ایجاد اشتغال جوانان و جلوگیری از هدر رفتن پتانسیلهای جوانان در این خطه باشد.

کد خبر 1643897

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha