۱۸ تیر ۱۳۹۱، ۷:۰۱

ایرانی‌ها از «گذرنامه» هرتا مولر استقبال کردند

ایرانی‌ها از «گذرنامه» هرتا مولر استقبال کردند

رمان «گذرنامه» نوشته هرتا مولر که دو ماه پیش با ترجمه مهرداد وثوقی در ایران منتشر شد، با استقبال مخاطبان به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب نخستین بار در سال 1986 و با عنوان «انسان قرقاولی بزرگ در جهان است» به زبان آلمانی منتشر شد.

رمان «گذرنامه» داستان زندگی آسیابانی روستایی در دهکده‌ای آلمانی زبان در کشور رومانی است که در پی کسب مجوز برای مهاجرت به آلمان غربی و در واقع اخذ گذرنامه است.

ویندیش شخصیت اول داستان، آسیابانی است که به همراه همسر و دخترش در یکی از روستاهای رومانی زندگی می‌کند ولی کعبه آمالش آلمان است و برای دریافت گذرنامه و نیل به مقصود باید علاوه بر پرداخت رشوه از خیلی چیزها بگذرد، غافل از آنکه....

موضوع کتاب همچون دیگر آثار هرتا مولر رنج و تنهایی اقلیت‌های آلمانی‌زبان در حکومت دیکتاتوری چائوشسکو و مصایب زندگی بازماندگان پس از جنگ است که شباهت بسیار زیادی به زندگی نویسنده دارد.
 
هرتا مولر در سال 2009 موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات شد و دوازدهمین زنی است که معتبرترین جایزه ادبیات جهان را به نام خود کرده است.
 
کتاب «گذرنامه» که دو ماه پیش در شمارگان 1100 نسخه با بهای 3100 تومان از سوی انتشارات مروارید به چاپ رسیده بود، اخیراً تجدید چاپ شده و به زودی از سوی همین ناشر راهی بازار می‌شود.
کد خبر 1644015

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha