۱۸ تیر ۱۳۹۱، ۲۱:۴۷

اخبار کشاورزی/

برداشت شلیل و هلو در چهارمحال و بختیاری30 درصد افزایش می یابد

برداشت شلیل و هلو در چهارمحال و بختیاری30 درصد افزایش می یابد

شهرکرد - خبرگزاری مهر: مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: برداشت هلو و شلیل در سالجاری نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش می یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رضا منصوری اظهار داشت: امسال 45 هزار و 500 تن هلو و شلیل ازباغهای استان چهارمحال و بختیاری برداشت شود.

وی شهرهای شوراب صغیر و کبیر، سامان، هوره ،چم چنگ ، چم عالی و روستاهای حاشیه زاینده رود را از تولیدکنندگان عمده این محصول در استان دانست.

منصوری گفت: بیشتر میوه تولیدی چهار محال و بختیاری به استان های اصفهان، تهران، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان ارسال می شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: سال گذشته بیش از35 هزار تن هلو و شلیل از باغهای چهارمحال و بختیاری برداشت شد.

افزایش 20 درصدی تولید ذرت علوفه ای درچهارمحال و بختیاری

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تولید ذرت علوفه ای در استان 20 درصد افزایش خواهد داشت.

مسعود میرزایی بیان کرد: امسال 125 هزار تن ذرت علوفه ای در استان برداشت شود که در مقایسه باسال گذشته  20 درصد افزایش دارد.

میرزایی  افزود: سطح زیرکشت ذرت علوفه ای بهاره امسال به نسبت سال گذشته  با 500 هکتار افزایش به سه هزار هکتار رسیده است.

وی گفت: ذرت دراردیبهشت ماه کشت وشهریورماه برداشت می شود.
 
آغاز مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه ها در واحدهای مرغداری استان چهارمحال و بختیاری

مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه ها با موضوع خوداجرایی بهینه سازی مصرف سوخت در واحدهای مرغداری استان آغاز شد.
 
معاون بهبود تولیدات دامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور اصلاح سیستم گرمایشی و بهینه سازی مرغداریها دراستان مبلغ یک میلیارد و 930 میلیون ریال در اختیار مرغدارانی که تاکنون از امکانات بلاعوض و بانکی استفاده نکرده قرار می گیرد.
 
برزو هیبتیان افزود: در مرحله ی اول اجرای هدفمندی یارانه ها، 33 واحد مرغداری با استفاده از دو میلیارد و 320 میلیون ریال اعتبار دولتی و هشت واحد مرغداری به مبلغ 13 میلیارد و 460 میلیون ریال تسهیلات بانکی اقدام به اصلاح ساختار مرغداریهای خود کردند.
 
هیبتیان با بیان اینکه این طرح با همکاری اتحادیه مرغداران، سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان، مرغداران و شرکت های ارائه خدمات انجام می شود، گفت:  نظارت عالیه ی این طرح به عهده معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان است.
 
ثبت نام  بهره برداران بخش کشاورزی در سامانه شناسنامه بهره برداران ضروری است
 
معاون بهبود تولیدات دامی از ارائه خدمات به بهره برداران در صورت ثبت نام در سامانه شناسنامه بهره برداران خبر داد.
 
برزو هیبتیان گفت: هر گونه خدمات به گاوداران، مرغداران، زنبورداران و بهره برداران جهاد کشاورزی از جمله تسهیلات بانکی منوط به ثبت نام در سامانه ی شناسنامه ی بهره برداران است.
 
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح بهره برداران واقعی شناخته می شوند، افزود: کلیه بهره برداران با مراجعه به مراکز ارائه خدمات اینترنتی در استان نسبت به ثبت نام و تکمیل مشخصات در سامانه به استفاده از مزایای این طرح می شوند.
 
هیبتیان تصریح کرد : این مزایا شامل حال بهره بردارانی می شود که در سامانه ثبت نام کنند و در غیر این صورت از ارائه هر گونه خدمات ممانعت به عمل می آید.
 
تشکیل تعاونی کشت ومشاوره گیاهان دارویی توسط زنان کار آفرین شهرستان فارسان
 
مدیر جهادکشاورزی فارسان گفت: باتوجه به این که استان ظرفیت بالایی در زمینه تولید وفرآوری گیاهان دارویی دارد وبه منظور ایجاد اشتغال زنان کارآفرین این شهرستان درزمینه کشت گیاهان دارویی مشغول به فعالیت شدند.
 
ابراهیم شیرانی گفت: زنان کارآفرین از سال88 مشغول به کشت گیاهان دارویی شدند وبا تشکیل شرکت تعاونی فعالیت خود را گسترش دادند.
 
وی بیان کرد: اعضا این شرکت فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته کشاورزی هستند وبه مدت سه سال درزمینه کشت گیاهان دارویی وبه مدت یک سال به کشت یولاف مشغول اند وعلاوه بر گسترش کشت گیاهان دارویی هم اکنون با تشکیل مرکز رشد کارآفرینی به متقاضیان این رشته نیز مشاوره می دهند.
کد خبر 1645283

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha