۲۴ تیر ۱۳۹۱، ۹:۲۹

قره‌شیخلو در گفتگو با مهر:

تکریم از چهره های قرآنی در ماه رمضان/ برگزاری مراسم ختم قرآن در 100 پایگاه

تکریم از چهره های قرآنی در ماه رمضان/ برگزاری مراسم ختم قرآن در 100 پایگاه

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با تشریح مهمترین برنامه های این سازمان در ماه مبارک رمضان، از برگزاری چهار مراسم تکریم چهره های قرآنی و سطح بندی مؤسسات قرآنی برای حمایت از آنها در این ماه خبر داد.

مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن در مورد برنامه های این سازمان در ماه مبارک رمضان به خبرنگار مهر گفت: بسیاری از برنامه های ما که در طول سال برگزار می شود در ماه رمضان به صورت ویژه انجام می گیرد که برپایی کرسی های تلاوت، برگزاری جلسات هفتگی با محوریت مفاهیم و آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن و برپایی محافل انس با قرآن از جمله این برنامه ها در ماه رمضان به شمار می رود.

وی افزود: با توجه به بودجه نیم درصدی دستگاههای دولتی که برای فعالیتهای قرآنی در نظر گرفته شده و سازمان دارالقرآن متولی آن تعیین شده است، عمده کارهای ما در تابستان و ماه مبارک رمضان می باشد.
 
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم از برگزاری جلسات ختم قرآن به صورت مرکزی در 100 پایگاه خبر داد و گفت: این جلسات ختم قرآن از طریق شبکه های استانی پخش خواهد شد. همچنین تعدادی از مراکز تخصصی آموزش قرآن راه اندازی شده که تا پایان ماه مبارک رمضان از تمام آنها بهره برداری خواهد شد.
 
قره شیخلو افزود: یکی دیگر از برنامه های ما که به صورت ویژه در ماه مبارک رمضان دنبال می شود، سطح بندی مؤسسات قرآنی برای حمایت از آنها است که به همین منظور سامانه ای در«سایت تلاوت» طراحی شده که مؤسسات با ورود به این سامانه تا آخر شهریورماه فرصت دارند بر اساس ویژگیهای تعریف شده ثبت نام کنند که با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان این استقبال از سوی مؤسسات بیشتر شده است.
 
وی از برپایی چهار مراسم «تکریم چهره های قرآنی» در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این مراسمها به صورت منطقه ای برگزار می شود و از هر استان 8 نفر سهیمه وجود دارد که نخسیتن مراسم در آستانه ماه مبارک در اردبیل 26 تیرماه برگزار می شود و اردبیل میزبان 4-5 استان اطراف خود خواهد بود و سه مراسم دیگر در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
 
وی در مورد «سند راهبردی قرآن و فضای مجازی» نیز گفت: تدوین این سند یکی از برنامه های تعریف شده در بودجه نیم درصدی قرآن است که کار آن به سازمان دارالقرآن محول شده است.
 
رئیس سازمان دارالقرآن افزود: در کمیسیون ترویج و تبلیغ شورای توسعه فرهنگ قرآنی 6 کارگروه تعریف شده که یکی از این کارگروهها «کارگروه قرآن و فضای مجازی» است که مسئولیت آن را به سازمان دارالقرآن دادند که به دنبال آن وقتی مدیریت بودجه نیم درصد به سازمان دارالقرآن واگذار شد، تدوین سند نیز برعهده سازمان قرار گرفت.
 
وی با اشاره به ظرفیت قابل توجه فضای مجازی برای فعالیتهای قرآنی، تأکید کرد: بسیاری از ارتباطات در دنیا در این فضا انجام می شود و یک ظرفیت بین المللی در آن نهفته است و هم موضوع قرآن دارای یک ظرفیت جهانی است، لذا ما باید تلاش کنیم تا جایگاه قرآن و تعلیم این کتاب مقدس را در فضای مجازی ارتقا دهیم.
 
قره شیخلو در مورد هدف از تدوین سند گفت: این سند با هدف ترسیم افق فعالیتهای قرآنی و هدفمند کردن این فعالیتها در فضای مجازی تدوین می شود تا اینکه این کارهایی که در حال انجام است به صورت جزیره ای نباشد و یک هماهنگی در میان این فعالیتها وجود داشته باشد. در این سند که با حضور افراد متخصصین تدوین خواهد شد، علاوه بر تبیین افق ها، استانداردهای کار و نحوه نظارت و کنترل و تقویت برنامه های مورد توجه قرار می گیرد. 
کد خبر 1646900

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha