۲۳ تیر ۱۳۹۱، ۱۵:۰۷

بیرانوند در گفتگو با مهر:

هجوم کشاورزان غیربومی به بروجرد/ مسئولان چاره اندیشی کنند

هجوم کشاورزان غیربومی به بروجرد/ مسئولان چاره اندیشی کنند

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده مردم بروجرد و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از هجوم کشاورزان غیربومی به بروجرد و پر کردن ظرفیت ها توسط این افراد انتقاد کرد.

بهرام بیرانوند در گفتگو با خبرنگار مهر به مشکل کمبود آب برای بخش کشاورزی در شهرستان بروجرد اشاره کرد و بیان داشت: بخش اشترینان شهر بروجرد زمانی با باغهای انگورش شناخته می شد که متاسفانه هم اکنون بسیاری از قنات های آن با مشکل مواجه هستند.

وی هجوم کشاورزان غیر بومی به منطقه را معضل دیگر کشاورزان دانست و افزود: کشاورزان غیر بومی 9 ماه از سال به صورت 24 ساعته منابع آب زیرزمینی را خالی می کنند و سطح آبهای زیرزمینی این منطقه را کاهش داده اند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این کشاورزان با مصرف آب زیاد در نهایت پیاز کیلویی 300 تومان را تولید می کنند، یادآور شد: اگر آب را بفروشیم چندین برابر پول عاید ما می شود.

بیرانوند با تاکید بر اینکه ورود کشاورزان غیربومی مشکلات جدی را برای کشاورزان ایجاد کرده است، اظهار داشت: حتی اگر لازم باشد با برخورد قانونی باید پای این کشاورزان را از منطقه برید.

وی همچنین با بیان اینکه در تمام بخش های تولیدی و اقتصادی کشور به جز بخش کشاورزی خروجی ها را بازار تعیین می کند، افزود: این در حالیست که روند کنونی به گونه ای که هم اکنون قیمت 4 کیلو گندم با قیمت یک کیلو موز برابری می کند و این یعنی مرگ کشاورزی!

کد خبر 1649002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha