۲۶ تیر ۱۳۹۱، ۱۲:۴۲

سازمان ملی اقتصاد تجاری:

وضعیت اشتغال و اقتصاد آمریکا حاد تر شده است

وضعیت اشتغال و اقتصاد آمریکا حاد تر شده است

بر اساس پیمایش جدید سازمان ملی اقتصاد تجاری آمریکا (NABE) طی چند ماه گذشته، نه تنها وضعیت اشتغال کارجویان و درآمدهای شرکت های آمریکایی بهبود نیافته است، بلکه شرایط آنها بدتر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، جدیدترین پیمایش سازمان ملی اقتصاد تجاری (NABE) آمریکا نشان می دهد فقط 23 درصد شرکت های آمریکایی در طول شش ماه آینده قصد دارند نیروی جدید استخدام کنند. این پیمایش در میان 67 شرکت آمریکایی انجام شده است که حدود نیمی از آنها، بیش از هزار کارمند دارند.

 
در حالی که بر اساس پیمایش های ماه های گذشته NABE، سی و نه  درصد شرکت های آمریکا قصد داشته اند نیروی جدید استخدام کنند اما گزارش این ماه NABE حاکی از افت شدید در روند کند ایجاد شغل در آمریکا است.
 
به نوشته رویترز، کارجویان آمریکایی به شدت نگران اقتصاد تضعیف شده جهانی در اثر بحران فزاینده بدهی اروپا هستند.
 
بر  اساس این گزارش ، کارفرمایان آمریکا در استخدام نیروهای جدید دست به عصا حرکت می کنند و به جای استخدام نیروی کار جدید، از نیروهای کاری که در اختیار دارند می خواهند که ساعات بیشتری کار کنند.
 
همچنین بر اساس پیمایش NABE، چهل و هفت درصد شرکت های آمریکایی معتقد هستند که بحران بدهی اروپا با تاثیر به اقتصاد آمریکا باعث کاهش فروش آنها شده است.
 
رویترز می افزاید، در اثر بحران بدهی اروپا بخش تولید در آمریکا بیش از بخش خدمات ضربه خورده است. بر این اساس از هر پنج شرکت تولیدی در آمریکا چهار شرکت به خاطر بحران بدهی اروپا دچار کاهش درآمد شده است.این در حالی است که سه ماه پیش یک چهارم شرکت هایی آمریکایی اعلام کرده بودند که دچار کاهش فروش و درآمد ناشی از بحران بدهی اروپا شده اند.
 
این بدین معنی است که کاهش درآمد شرکت های آمریکایی از سه ماه پیش تا کنون با رشدی 55 درصدی به 80 درصد رسیده است.
 
بر اساس آمار منتشره، در حال حاضر بهبودی در وضعیت اقتصاد آمریکا مشاهده نمی شود، تقاضای کالا کاهش یافته است و  نرخ تولید کم شده است، استخدام ها سیر نزولی پیدا کرده اند، و بیکاری رو به افزایش است.
 
کد خبر 1651209

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha