۲۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۲:۴۰

در حرم رضوی/

روزانه 10 برنامه ترتیل قرآن کریم در ماه رمضان اجرا می شود

روزانه 10 برنامه ترتیل قرآن کریم در ماه رمضان اجرا می شود

مشهد - خبرگزاری مهر: اجرای روزانه 10 برنامه ترتیل قرآن طی ماه رمضان در حرم رضوی، ارسال فراخوان جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی به 70کشور جهان و برگزاری جشن‌های "زیرسایه خورشید" در 4 کشور جهان اخبار آستان قدس رضوی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس اداره آموزش علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی از برگزاری روزانه 10 برنامه ترتیل قرآن کریم در حرم رضوی در طول ماه رمضان خبر داد.

مهدی لسانی افزود: در این 10 برنامه160 مرتل به اجرای برنامه ترتیل خواهند پرداخت و پیش‌بینی می‌شود500 هزار نفر در این برنامه‌ها شرکت‌کنند.

وی با اشاره به تدارک برنامه‌های خاص قرآنی در ماه رمضان امسال تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ها ترتیل ویژه بانوان و ترتیل ویژه نوجوانان در مسجد جامع گوهرشاد است.

ارسال فراخوان جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی به 70کشور جهان

فراخوان پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی به مراکز علمی، فرهنگی، مذهبی، پژوهشی، انتشاراتی و دانشمندان، اندیشمندان و نویسندگان 70 کشور جهان ارسال شده است.

قائم مقام جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی گفت: امسال فراخوان کتاب سال رضوی  با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیتهای علمی، هنری و پژوهشی مرتبط با سیره، زندگی و ابعاد مختلف شخصیت امام رضا (ع) و شناسایی، تجلیل و حمایت از تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده آنها به رایزن های فرهنگی ایران و خانه های فرهنگی ایران درخارج از کشور ارسال شده است.

مهدی قیصری نیک بیان کرد: تاکنون فراخوان جشنواره به 70 رایزن فرهنگی در قاره های اروپا، آسیا، آفریقا، آمریکا و اقیانوسیه و کشورهایی همچون آلمان، روسیه، کانادا، فرانسه، کرواسی، سوئد، آلبانی، کنیا، اندونزی، اتیوپی، غنا، تونس، لبنان، کویت، عربستان، تاجیکستان، ارمنستان ، افغانستان و پاکستان ارسال شده  است.

جشن‌های "زیرسایه خورشید" امسال در 4 کشور جهان برگزار می شود

دبیر کمیته بین الملل "جشن‌های زیرسایه خورشید" گفت: این جشن‌ها امسال علاوه بر شهرهای مختلف کشورمان، در چهار کشور هند، افغانستان، عراق و لبنان نیز برگزار می‌شود.

علی بختیاری افزود: جشن‌های زیرسایه خورشید در شهرهای کابل، مزار شریف و هرات واقع در افغانستان، دهلی نو و علیپور در هند، بیروت و جنوب لبنان و همچنین کربلا، نجف، کاظمین و احتمالا سامرا در عراق برگزار می‌شوند.

وی اضافه کرد: برنامه‌های پیش بینی شده برای این کشورها، گزیده‌ای از برنامه‌هایی است که در استان‌ها انجام می‌شود ولی با کمی تغییر و با توجه به فرهنگ و ذائقه مردم آن کشور صورت می‌گیرد.

بختیاری یادآور شد: امام رضا(ع) متعلق به تمام مسلمانان جهان و همه بشریت است و هدف از برگزاری مراسم در کشورهای دیگر این است که جوانان تمام کشورها از برکات امام رضا(ع) برخوردار شوند.

دوآلبوم موسیقی در گروه آوای رضوان تولید می‌شود

دو آلبوم موسیقی "بچه‌های رضوان" و "هم‌خوانی رضوان 2" در واحد آوای رضوان موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تولید می‌شود.

واحد آوای رضوان، وابسته به موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برای نخستین‌بار در کشور اقدام به تولید موسیقی اصیل و فاخر با مضمون موسیقی دینی، ویژه رده سنی کودک و نوجوان کرده است.

همچنین تولید آلبوم هم‌خوانی رضوان 2 نیز که مجموعه‌ای است هشت قطعه‌ای از هم‌خوانی‌ها و اجراهای گروه نیایش رضوان با موسیقی اسلامی- ایرانی حاصل آهنگ‌سازی ناصر نجفی است، با محوریت مدح و مرثیه ائمه اطهار و مناسبت‌خوانی‌های مختلف در واحد آوای رضوان آغاز شده است.

کد خبر 1652178

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha