۳۱ تیر ۱۳۹۱، ۸:۵۰

مدنی خبرداد:

برگزاری محافل انس با قرآن در آبادان

برگزاری محافل انس با قرآن در آبادان

آبادان - خبرگزاری مهر: رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان از برگزاری محافل انس با قرآن ویژه ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام سیدموسی مدنی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان رویدادهای به وقوع پیوسته در این ماه در تاریخ اسلام و شیعه مهم است، تصریح کرد: در روز نوزدهم این ماه، علی(ع) امام اول شیعیان به دست ابن ملجم در مسجد کوفه با ضربه شمشیر مصدوم می شود، در روز ۲۱ این ماه آن بزرگوار به شهادت می رسد، پانزدهم این ماه روز تولد حسن مجتبی(ع)، امام دوم شیعیان است، مرگ خدیجه، همسر اول محمد پیامبر اسلام، غزوه بدر در سال دوم هجرت، فتح مکه در سال هشتم هجرت، نزول قرآن در شب قدر (۱۹ یا ۲۱ یا ۲۳ ماه رمضان) از جمله دیگر رویدادهای این ماه پرفیض و برکت است.

وی با اشاره به اینکه این اداره در راستای بهره مندی بیشتر شهروندان از این ماه اقدامات مطلوبی را در دستور کار قرار داده، گفت: اداره تبلیغات اسلامی آّبادان با دعوت از 60 طلبه شهر قم و 40 طلبه از آبادان محافل و جلسات انس با قرآن کریم ویژه ماه رمضان را برگزار می کند.

مدنی همچنین عنوان کرد: اداره تبلیغات اسلامی آبادان 50 مسجد در شهر را برای ارائه برنامه های محوری در حوزه فرهنگی اختصاص داده که این تعداد در حوزه تخصصی برنامه های قرآنی وارد نمی شوند و تنها به بیان احکام توسط طلاب می پردازند.

وی اضافه کرد: بعضی از مساجد و موسسات قرآنی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی به برپایی جلسات اختصاصی تر در حوزه علوم قرآنی مانند لحن صوت، تفسیر و مفاهیم قرآنی پرداخته و روزه داران قبل و بعد از اذان مغرب در این جلسات شرکت می کنند.
 
کد خبر 1654239

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha