۳۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۲:۰۶

با تلاش گروهی از نویسندگان/

چهار مجموعه قصه برای کودکان تدوین می‌شود

چهار مجموعه قصه برای کودکان تدوین می‌شود

چهار مجموعه قصه با عناوین «فیله اومد آب بخوره»، «اون شب که بارون اومد»، «قصه‌های الکی پلکی» و «یک اسم و ده قصه»‌در حال حاضر توسط گروه‌های نویسندگان کودک و نوجوان و ناشران مختلف در حال تدوین و آماده‌سازی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ در حال حاضر تدوین و نشر چندین مجموعه قصه توسط ناشران معتبر و شناخته شده ادبیات کودک و نوجوان در کشور در حال پیگیری است. یکی از این مجموعه‌ها، «قصه‌های الکی پلکی‌» است که توسط نشر پیدایش منتشر می‌شود. ویژگی داستان‌های این مجموعه، شدت وجود عامل تخیل و عنصر فانتزی در آن‌هاست.

«قصه‌های الکی پلکی» مخاطب خاصی ندارند و می‌توان گروه مخاطبان آن را همه سنین و گروه‌های سنی دانست. طبق سخن نویسندگان این طرح، هم بزرگترها و هم بچه‌ها می‌توانند از داستان‌های الکی پلکی لذت ببرند. نویسندگانی چون مجید راستی، محمدرضا شمس، شراره وظیفه شناس، لاله جعفری، ناصر کشاورز، فروزنده خداجو، و .... در این پروژه شرکت دارند.

قرار است حدود 30 عنوان کتاب در قالب این مجموعه چاپ شود که هر کتاب از این مجموعه 25 تا 30 داستان را شامل شود. برخی از کتاب‌های این مجموعه در حال تصویرگری هستند.

یکی دیگر از مجموعه‌های قصه که برای کودکان و نوجوانان تدوین می‌شود، توسط نشر چکه منتشر خواهد شد. این مجموعه «یک اسم و ده قصه» نام دارد که تعداد زیادی از نویسندگان حاضر در آن، در مجموعه قبلی نیز حضور دارند. یک اسم و ده قصه مجموعه‌ای است که کتاب‌هایش شامل 10 قصه درباره یک موضوع هستند. هر نویسنده‌ای که در این مجموعه حضور دارد، حداقل یک کتاب دارد که در آن درباره موضوعی مانند درخت، 10 داستان نوشته است. اما نویسندگانی هم هستند که تعداد کتاب‌هایشان در این مجموعه از یک عنوان بیشتر است.

سرپرستی گروه نویسندگان «یک اسم و ده قصه» با شکوه قاسم نیاست و بیشتر نویسندگان آن، در طرح «قصه‌های الکی پلکی» هم حضور دارند. از این مجموعه تا کنون چند عنوان چاپ شده است که انتشار عناوین آن تداوم خواهد داشت.

انتشارات افق هم در زمینه مجموعه‌های متمرکز قصه برای بچه‌ها، دو مجموعه قصه در دست انجام دارد که کتاب‌ها و داستان‌هایشان در مرحله تصویب قرار دارند. این ناشر دو مجموعه «فیل اومد آب بخوره» و «اون شب که بارون اومد» را در دست انجام دارد که هر عنوان‌شان شامل حدود 15 داستان از نویسندگان مختلف حوزه کودک و نوجوان کشور است.

داستان‌های دو مجموعه «فیل اومد آب بخوره» و «اون شب که بارون اومد» توسط گروهی از نویسندگان موسوم به «میز قصه» نوشته شده و می‌شود که تعداد زیادی از آن‌ها با نام‌های دخیل در دو پروژه دیگر «قصه‌های الکی پلکی» و «یک اسم و ده قصه» مشابهت دارد.

کد خبر 1654509

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha