۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۰۱

سیدیان خبر داد:

افزایش تولید روزانه 8 میلیون لیتر گازوئیل در پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند

افزایش تولید روزانه 8 میلیون لیتر گازوئیل در پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند

اراک - خبرگزاری مهر: مجری طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند از آغاز ورود خوراک به واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه خبر داد و گفت: با آغاز این طرح تولید گازوئیل روزانه به هشت میلیون لیتر افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر در اراک رشید سیدیان با بیان اینکه 600هزار لیتر به تولید گازوئیل پالایشگاه شازند اضافه می شود افزود: تولید کنونی گازوئیل این پالایشگاه هم اکنون روزانه هفت میلیون و 400هزار لیتر است که به هشت میلیون لیتر می رسد.

وی با بیان اینکه این گازوئیل کم گوگرد تولید شده دارای استاندارد یورو 4 اروپا است افزود: با وارد مدار شدن کمپرسور اصلی این واحد تا چند روز آینده و واحد تصفیه گازوئیل در طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند نیز ظرف دو هفته آینده تولید محصول نهایی خود را آغازمی کند.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این واحد که ظرفیت آن 53 هزار بشکه در روز است، گوگرد موجود در گازوئیل تولیدی پالایشگاه به کمتر از 40 (ppm) کاهش می یابد که این امرکاهش آلاینده های زیست محیطی را به دنبال دارد.

سیدیان با با یادآوری افزایش حدود یک و نیم میلیون لیتری تولید گازوئیل پالایشگاه امام خمینی(ره) با راه اندازی واحد تصفیه گازوئیل آن تصریح کرد: واحد RCD واحد بعدی است که هم اکنون مراحل راه اندازی را طی می کند و خطوط لوله آن جمع آوری شده و در حال پرکردن کاتالیست است.

سیدیان تصریح کرد: خروجی واحد تقطیر به عنوان خوراک وارد این واحد و پس از استحصال متال و گوگرد و دیگر فلزات موجود در آن در راکتورهایی با ضخامت دیواره ای حدود 34 سانتی متر به عنوان خوراک به واحد بنزین سازی اصلی ارسال می شود.

مجری طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند اضافه کرد: پس از واحد RCD، واحدهای RFCC، ال پی جی، پروپیلن و گوگردسازی به عنوان آخرین واحدهای باقیمانده از طرح در مرحله راه اندازی قرار خواهند گرفت.

پروژه بهینه‌سازی و بهبود کیفیت فرآورده‌های نفتی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند، بزرگ ترین پروژه در دست اجرای شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران است که با بهره برداری کامل از آن، پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند در سال جاری به بزرگ ترین تولیدکننده بنزین پالایشگاهی کشور تبدیل می شود و بیشترین سهم تولید بنزین را به خود اختصاص می دهد.

با اجرای طرح توسعه، شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند، به عنوان نخستین پالایشگاه در زمینه تبدیل 90 درصد از نفت خام ورودی به مواد با ارزش از جمله گاز مایع، بنزین، گازوییل، پروپیلن و نفت سفید تبدیل می شود.

افزایش ظرفیت پالایشی پالایشگاه اراک از 170 هزار بشکه در روز به 250 هزار بشکه، تغییر ترکیب خوراک پالایشگاه از یکصد درصد نفت خام اهواز ـ آسماری به مخلوط 55 درصد نفت اهواز ـ آسماری و 45 درصد نفت خام سنگین از حوزه های دزفول شمالی، کاهش تولید نفت کوره از روزانه 38 هزار بشکه به روزانه 15 هزار بشکه، تولید محصولات با استاندارد یورو 2004 اروپا و کاهش انتشار مواد آلاینده محیط زیست، از سایر اهداف اجرای طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های نفتی پالایشگاه شازند است.

کد خبر 1657208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha