۴ مرداد ۱۳۹۱، ۱۹:۲۰

برومند:

خراسان شمالی 3 مرکز نگهداری متکدیان دارد

خراسان شمالی 3 مرکز نگهداری متکدیان دارد

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس ستاد ساماندهی متکدیان خراسان شمالی گفت: این استان هم اکنون دارای 3 مرکز نگهداری متکدیان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین برومند عصر چهارشنبه در نشست ساماندهی متکدیان خراسان شمالی اظهار داشت: تکدی گری یکی از آسیب‌های مخرب اجتماعی بوده و برای جلوگیری از آن هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه لازم است پس از جمع آوری متکدیان برای تربیت صحیح و حرفه آموزی آن‌ها تلاش شود، عنوان کرد: در صورتی که برای ادامه زندگی و امرار معاش متکدیان اقدامی اساسی صورت نگیرد، آن‌ها پس از بازگشت به اجتماع، دوباره به تکدی گری روی می‌آورند.

برومند در مورد ساماندهی متکدیان در خراسان شمالی نیز تصریح کرد: هم اکنون جمع آوری متکدیان از خیابان‌های استان به روز شده و ستادهای ساماندهی متکدیان و یا فرمانداری‌ها به محض مشاهده و یا گزارش شهروندان، نسبت به جمع آوری متکدیان اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خراسان شمالی دارای 3 مرکز نگهداری متکدیان است، افزود: متکدیان استان پس از جمع آوری به این 3 مرکز منتقل شده و تحت آموزش برنامه‌های تربیتی و حرفه آموزی قرار می‌گیرند.

این مسئول تاکید کرد: راهبرد و برنامه کاری ستاد ساماندهی متکدیان خراسان شمالی فعالیت فرهنگی و توانمندسازی متکدیان بوده و لازم است مردم نیز با ارائه کمک های خود، این مرکز را در رسیدن به این هدف یاری کنند.

وی با اشاره به تاکیدات دین اسلام در مورد توجه به مسائل مادی، معیشتی و رفاهی مردم جامعه اظهار داشت: باید با یک نگاه دینی و انسانی برای بازگشت متکدیان به زندگی طبیعی و داشتن رفاه نسبی تلاش شود.

کد خبر 1658523

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha