۶ مرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۵۰

با حضوررئیس مجلس اندونزی؛

برگزاری سمینار بین المللی "نقش سادات علوی درگسترش اسلام "

برگزاری سمینار بین المللی "نقش سادات علوی درگسترش اسلام "

کوالالامپور- دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا: سمینار بین المللی نقش سادات علوی درتبلیغ و گسترش صلح آمیز اسلام درآسیای جنوب شرقی با حضور رئیس مجلس اندونزی وشخصیت های برجسته از کشورهای مختلف درجاکارتا پایتخت اندونزی برگزارشد.

به گزارش خبرنگار مهر از جاکارتا ، این سمینار 2 روزه به همت مشترک رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا و سازمان مطالعات وتحقیقات اسلامی اندونزی، با حضورجمع کثیری از سادات از مناطق مختلف اندونزی وهمچنین  شخصیت ها واندیشمندان برجسته ای از کشورهای اندونزی ، مالزی ،هند ، یمن ، استرالیا وآمریکا در محل سالن کنفرانس ساختمان سورین پلازای جاکارتا برگزار گردید.

در مراسم افتتاحیه این سمینار که مرزوقی علی رئیس پارلمان اندونزی ، محمود فرازنده سفیر جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا ، عبدالله طوحا مشاور معاون رئیس جمهور و جمعی از بزرگان سادات اندونزی حضور داشتند.

مشاور معاون رئیس جمهور که معاون سابق پارلمان اندونزی و رئیس کمیته برگزاری این سمینار می باشد طی سخنانی به تشریح ضرورتها و سودمندیهای مربوط به برپایی این سمینار پرداخت .

عبدلله طوحا همچنین بررسی نقش و جایگاه سادات علوی در ورود وگسترش اسلام در آسیای جنوب شرقی بویژه اندونزی پرداخت و  یادآورشد اسلام در اندونزی از طریق سادات علوی و با شیوه های اخلاقی ، صوفیانه وصلح آمیز معرفی وگسترش یافته است .

وی افزود: بررسی این موضوع می تواند درسهای آموزنده ای برای همدلی و وحدت امت اسلامی بدنبال آورد.

درادامه این سمینار دکتر مرزوقی علی رئیس پارلمان اندونزی با اشاره به دیدگاههای مطرح شده در خصوص منشاء ورود وگسترش اسلام در آسیای جنوب شرقی ، گفت : تمامی این نظریه ها  بر نقش پررنگ سادات در ورود اسلام به اندونزی تأکید دارد و یقینا عدم حضور سادات در اندونزی می توانست فرایند مسلمان شدن مردم این منطقه را به تاخیر انداخته و یا حتی مسیر دیگری غیر از اسلام را پیش روی مردم این منطقه باز کند.

وی در ادامه سخنان خود به تاریخچه مهاجرت سادات از سرزمین های خود اشاره کرد و گفت: سادات با شکستن شمشیر نشان دادند که بدنبال شیوع اسلام با توسل به خشونت نیستند بلکه آنان با طرق اسلامی که همانا تدبیر و سخنان حکیمانه، نصایح  ، موعظه الحسنه و مجادله مملو از احترام و بردباری به تبلیغ اسلام می پرداختند.
 

 
کد خبر 1659173

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha