۶ مرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۰۵

حجت‌الاسلام محمودی:

زیرساخت‌های دینی و فرهنگی کنگان رشد مطلوبی داشته است

زیرساخت‌های دینی و فرهنگی کنگان رشد مطلوبی داشته است

بوشهر - خبرگزاری مهر: امام جمعه کنگان با اشاره به افتتاح فاز نخست مصلای کنگان گفت: زیرساخت‌های دینی و فرهنگی کنگان در دولت‌های نهم و دهم رشد مطلوبی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مححمود محمودی در خطبه‌های امروز نماز جمعه کنگان اظهار داشت:  قرن‌ها نماز جمعه فراموش شده بود و جز در منابع فقهی ما خبری از آن نبود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد اقامه نماز جمعه در صدها شهر این کشور هستیم.

وی به اهمیت والای نماز پرداخت و اضافه کرد: در اهمیت نماز جمعه همین بس که خداوند سبحان در سوره جمعه با صراحت به مومنین امر به اقامه نماز جمعه می کند.

امام جمعه کنگان ادامه داد: امام باقر (ع) وصیت کرد در لباسی که با آن نماز جمعه می خوانده کفن کنند و حضرت امیر با پای برهنه در نماز جمعه شرکت می کرد که این حکایت از اهمیت و جایگاه نماز جمعه دارد.

وی به افتتاح فاز اول نماز جمعه کنگان اشاره کرد و افزود: زیر ساخت‌های دینی و فرهنگی این شهرستان در دولت نهم و دهم رشد مطلوبی داشته است و امروز به فضل الهی شاهد افتتاح فاز اول مصلای بزرگ کنگان ،افتتاح ساختمان بزرگ حوزه علمیه خواهران و عملیات اجرایی حوزه علمیه برادران هستیم.

حجت‌الاسلام محمودی با تقدیر از مسئولان وزارت نفت، سازمان منطقه ویژه پارس و مسئولان استانی، بیان داشت: امیدواریم با همت مومنین و مسئولین به‌ویژه وزیر محترم نفت و مدیرعامل محترم سازمان منطقه ویژه در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح کامل این پروژه عظیم دینی و فرهنگی(مصلای کنگان)باشیم.

وی با تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری (س) از این بانوی بزرگ به عنوان زن نمونه تاریخ و اولین مومنه به پیامبر یاد کرد و با اشاره به برخی ویژگی های آن بانو در ادب به شوهر گفت: زنان باید به این بانوی یزرگ اقتدا کنند.

خطیب جمعه کنگان  با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از کارگزاران و مسئولان نظام و با استناد به فرمایشات معظم له اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب آرمان گرایی همراه با واقع بینی را رمز حرکت پیشرو ملت ایران و نظام در 33 سال اخیر دانستند.

محمودی گفت: رهبری در بخش دیگری از فرمایشات خود یادآور شدند از چند سال قبل مشخص بود که طراحی دشمن بر اقتصاد کشور متمرکز شده است و بر همین اساس شعار های سال (اصلاح الگوی مصرف،همت مضاعف و کار مضاعف،جهاد اقتصادی ،تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ) طراحی شد.

وی با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب راه مقابله با فشارهای اقتصادی را اجرای اقتصاد مقاومتی دانستند و بر مدیریت مصرف ،استفاده از تولید داخلی و پرهیز از اسراف تاکید جدی کردند .

حجت الاسلام محمودی با گرامیداشت ششم مرداد روز ملی مهارت و کار آفرینی بیکاری را یکی از مشکلات جدی جامعه و اشتغال را از دغدغه های مسئولین دانست و گفت:یکی از راه های مهم برای اشتغال نیرو های بومی در شرکت های منطقه کسب مهارت های فنی متناسب با صنعت است.

وی اضافه کرد: جوانان باید با استقبال از آموزش‌های رایگان مرکز فنی و حرفه ای زمینه را برای تحقق اشتغال 50 درصدی نیروهای بومی فراهم و با آموزش های لازم در تولید ملی نقش آفرینی کنند.

کد خبر 1659345

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha