۸ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۱۲

اخبار کوتاه کشاورزی/

تولید 21 هزار تن سیب زمینی در آذرشهر

تولید 21 هزار تن سیب زمینی در آذرشهر

تبریز - خبرگزاری مهر: مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر از آغاز برداشت محصول سیب زمینی از مزارع زراعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، فیروز طلوع حیات صبح امروز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: امسال 620 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به زیر کشت سیب زمینی رفته است.

وی گفت: برداشت سیب زمینی از اواسط تیر ماه شروع شده و تاکنون نزدیک 65 درصد این محصول توسط زارعان برداشت شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر میانگین برداشت سیب زمینی از هر هکتار مزارع را 33 تن اعلام و خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در سال جاری حدود 21 هزار تن سیب زمینی در این شهرستان برداشت شود.

طلوع حیات اضافه کرد: با توجه به زودرس بودن سیب زمینی تابستانی آذرشهر، حدود 90 درصد آن بدون انبار کردن و به شکل تازه خوری در خود شهرستان و سایر مناطق مصرف می شود.

151 میلیارد ریال به مزارع گندم و جوی شهرستان مراغه خسارت وارد شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مراغه گفت: بلایای طبیعی 151 میلیارد و853 میلیون ریال به مزارع آبی و دیم گندم و جوی این شهرستان در سال جاری خسارت وارد کرد.

جواد کاظمی در گفتگو با خبرنگاران افزود: این میزان خسارت در اثر بلای طبیعی ، سرمازدگی، بادهای گرم و آفت به محصولات گندم و جو کشاروزان این شهرستان وارد شده است.

وی ادامه داد: از این میزان خسارت 10 میلیارد و 752 میلیون ریال به مزارع گندم آبی، 136 میلیارد و 710 میلیارد ریال به گندم دیم، یک میلیارد و 178 میلیون ریال به جوی آبی و سه میلیارد و 213 میلیون ریال به جوی دیم وارد شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مراغه افزود: در سال زراعی جاری سه هزار و 200 هکتار گندم آبی، 31 هزار هکتار گندم دیم، 770 هکتار جوی آبی و یک هزار و 50 هکتار جوی دیم در مزارع این شهرستان زیرکشت رفته است. 

کد خبر 1660599

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha