۱۰ مرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۰۳

هاشمی نیا:

تعداد مرغداری های دالاهو متناسب جمعیت نیست

تعداد مرغداری های دالاهو متناسب جمعیت نیست

دالاهو - خبرگزاری مهر: سرپرست فرمانداری دالاهو گفت: نزدیک به سی سال از بحث پرداخت وام های مختلف در بخش کشاورزی، بنگاه های اقتصادی زودبازده و اکنون نیز طرح توسعه کشاورزی می گذرد، اما متاسفانه تاکنون متناسب با نیاز مردم دالاهو، در این شهرستان، مرغداری احداث نشده است.

علی هاشمی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در شهرستان دالاهو تنها 12 واحد مرغداری وجود دارد در حالی که ممکن است در شهرستان های دیگر استان با جمعیتی معادل شهرستان دالاهو ده ها واحد مرغداری تاسیس شده باشد.

وی در ادامه ابراز داشت: در حال حاضر تنها 50 درصد از مرغداری های این شهرستان فعال و در حال جوجه ریزی هستند که در مقایسه با جمعیت شهرستان دالاهو با کمبود مرغ مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: تلاش می کنیم توسعه مرغداری ها را که سال هاست مورد غفلت قرار گرفته در اولویت کاری کارگروه توسعه کشاورزی این شهرستان قرار دهیم تا کمبود های به وجود آمده جبران شود.

وی اعطای تسهیلات با کارمزد هفت درصد، در اختیار قرار دادن نهاده های ارزان قیمت مانند: کنجاله سویا و... را از جمله برنامه های حمایتی برای افرادی که قصد احداث مرغداری در شهرستان دالاهو را دارند برشمرد.

وی قیمت تمام شده برای هر کیلو گوشت مرغ در این شهرستان را پنج هزار و 300 تومان عنوان کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان دالاهو در ادامه گفت: 30 درصد از ظرفیت مرغداری های این شهرستان در حال جوجه ریزی هستند که در روزهای آینده مرداد به بازار فروش عرضه می شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود مرغداری در شهرستان دالاهو، جهت تامین مرغ مورد نیاز شهروندان، از سایر شهرستان های استان کرمانشاه مرغ وارد می کنیم.

کد خبر 1660672

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha