۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۲۷

کمانه به مهر مطرح کرد:

وجود524 پروژه ورزشی ناتمام در فارس/ آخرین وضعیت پروژه های ورزشی

وجود524 پروژه ورزشی ناتمام در فارس/ آخرین وضعیت پروژه های ورزشی

شیراز - خبرگزاری مهر: وجود524 پروژه ورزشی ناتمام در فارس، اختصاص بودجه به شهرستانها براساس شاخصهای منطقه ای، فعالیت جلوتر از برنامه ورزشگاه میانرود شیراز، حمایت استاندار فارس از ورزش و تغییر وضعیت سرپرستها به معاونت ازجمله موضوعاتی است که مدیر کل ورزش و جوانان فارس در گفتگو با مهر مطرح کرد.

سید غلامرضا کمانه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بار سنگینی در خصوص زیرساختهای ورزشی بردوش اداره ورزش و جوانان فارس است زیرا که در هرلحظه هیئتهای ورزشی موجود در شهرستانهای مختلف انتظار تهیه اماکن وزشی مورد نیاز خود را دارند.

وی ادامه داد: در همین راستا طرح آمایش سرزمین را در فارس مورد توجه قرار داده ایم که براساس آن نیاز سنجی می شود که چه رشته های در کدام شهرستانها قابلیت دارند تا بدین وسیله تمامی رشته های ورزشی در یک نقطه خاص متمرکز نباشند.

نداشتن اختلاف نظر با برنامه های مدیران قبلی

مدیرکل ورزش وجوانان فارس درخصوص داشتن سند چشم اندازبرای ورزش استان تصریح کرد: در زمینه ورزش یکسری سندهای بالا دستی وجوددارد مانند سندچشم انداز کشور در افق 1404و برنامه پنجم توسعه که در ورزش فارس نیز ملزم به انجام فعالیتها در راستای رسیدن به آنها هستیم.

کمانه اضافه کرد: با توجه به این موضوع که برنامه های مدیران قبلی ورزش در فارس براساس برنامه چهارم توسعه بوده است هیچگونه اختلاف نظری با برنامه های مدیران قبلی ندارم فقط ممکن است در برخی موارد اختلاف سلیقه وجود داشته باشد  اما اصول همان رئوس برنامه های چهارم وپنچم توسعه وسند چشم انداز 1404 است.

وی تصریح کرد: برنامه ریزیها درورزش فارس براساس سیاستهای وزارت ورزش وجوانان مشخص شده و از هرگونه فعالیت تبلیغی و شعار دادن پرهیز می شود و فقط زمانی  که اقدامات در دست اجرا به اتمام برسد گزارش فعالیت ها ارائه می شود.

اختصاص بودجه به شهرستانها براساس شاخص های منطقه ای

مدیرکل ورزش وجوانان فارس در خصوص چگونگی اختصاص بودجه به شهرستانهای استان بیان داشت: اختصاص بودجه به شهرستان ها براساس شاخص های منطقه ای است که این شاخص ها نیز براسای ضریب منطقه ای و وسیله مدیریت راهبردی استانداری تهیه شده است.

 کمانه افزود: درورزش شهرستانهای فارس باید توازن منطقه ای اتفاق بیفتد تا شهرستانهای که براساس ماده 180 قانون برنامه از سرانه کمتری برخوردار هستند از اعتبارات استفاده کنند و سطح سرانه خود را به میزان لازم افزایش دهند.

 فعالیتهای ورزشگاه میانرود5.3 جلوتر از برنامه زمانبندی است

وی در مورد وضعیت پروژه های بزرگ ورزشی شیراز بیان داشت: فعالیتهای صورت گرفته در ورزشگاه میانرود5.3 جلوتر از برنامه زمانبندی است اما با توجه به اینکه اعتبارات مهر ماندگار هنوز برای وزارت ورزش وجوانان محقق نشده ممکن است در هفته های آینده در روند اجرایی میانرود خللی ایجاد شود از این رو لازم است تا پیگیریهای لازم انجام شود تا این طرح روند رو به رشد خود رادامه دهدو براساس برنامه زمانبندی افتتاح شود.

مدیرکل ورزش وجوانان فارس افزود: ساخت سالن شش هزار نفری نیز از مصوبات سفر رهبری به استان بوده که پیش از این باید عملیاتی می شد اما خوشبختانه با همکاری شهرداری و شورای شهر شیراز دو هفته پیش مالکیت زمین آن به طور کامل به این اداره واگذار شد تا به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.

کمانه یادآورشد: مجموعه المپیک نیز یکی دیگر از طرح های بزرگ ورزشی در شیراز است که برای فضاهای ورزشی باز مانند اسب سواری، اتومبیلرانی، گلف وغیره  جانمایی شده اما متاسفانه مکان مشخص شده مشکل حقوقی دارد که بعد از بر طرف شدن این معظل عملیات ساخت وساز مربوط به این مصوبه سفرآغاز می شود.

کم بودن سرانه ورزشی در شیراز

وی در ادامه با اشاره به کم بودن سرانه ورزشی در شیراز بیان داشت: با وجود کم بودن سرانه ورزشی در شیراز پیدا کردن زمین مناسب برای این نوع ساخت وساز نیز مشکل است که امید داریم با همکاری کمیسیون ماده پنج استان  در آینده شاهد رشد سرانه  ورزشی در شیراز و رسیدن آن به سرانه استاندارد استان باشیم.

مدیرکل ورزش وجوانان فارس تاکید کرد: کم بودن سرانه ورزشی در شیراز باعث شده تا هر هیئت ورزش استان نتواند زمین اختصاصی برای ورزش در اختیار داشته باشد که امید داریم در آینده با برطرف شدن مشکلات موجود حداقل نیاز هر هیئت ورزشی فارس( داشتن زمین ) برطرف شود.

شورای عالی ورزش زمینه ساز هم افزایی بین ارگانها

 کمانه درمورد تشکیل شورای عالی ورزش در شیراز وبرخی شهرستانهای استان نیز ابراز داشت: تشکیل شورای عالی ورزش زمینه ساز هم افزایی بین ارگانهای مختلف مانند آموزش و پرورش، بسیج، نیروهای مسلح، دانشگاهها که صاحب ورزش هستند می شود.

وی ادامه داد: این هم افزایی باعث ایجاد سبدی مشترک بین ارگانهای مربوطه می شود تا بدین وسیله وزنه ورزش فارس در درون آن قرار گیرد و با حفظ استقلال در مدیریت وحدت رویه در مدیریت ورزش ایجاد شود.

حمایت از بخش خصوصی در ورزش ضروری است

مدیر کل ورزش وجوانان فارس عنوان کرد: حمایت از بخش خصوصی در ورزش ضروری است زیرا که در آینده ورزش به سمت بخش خصوصی می رود وهم اکنون نیز در دنیا دولت ها فقط سیاست گذار وبخش حاکمیتی ورزش هستند اما بدنه اجرایی ورزش را  بخش های خصوصی تشکیل می دهد.

حمایت مناسب استاندار فارس از ماهیت ورزش

کمانه درمورد حمایت های مسئولان استانی از ورزش نیز گفت: استاندار فارس حمایت های مناسبی از ماهیت ورزش انجام داد به گونه ای که در زمینه قرار گرفتن میانرود درمیان طرح های مهر ماندگار، تامین اعتبارات تعمیر ورزشگاه حافظیه ، جذب بخش خصوصی در ورزش اگر حمایت مدیریت ارشد استان وجود نداشت اداره ورزش وجوانان فارس هیچگاه نمی توانست این طرح ها را عملیاتی کند.

وی همچنین تصریح کرد: اداره ورزش وجوانان فارس حمایت اداری خود را ازتمام رشته های ورزشی انجام می دهد اما براساس ماده 13 قانون پنچم نمی توان به باشگاههای ورزشی کمک مالی نماید.

تغییر وضعیت سرپرستها به معاونت بزودی

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در خصوص مشخص شدن وضعیت معاونت های این ارگان نیز اظهار داشت: نفرات مورد نظر که از نیروهای توانمند خود مجموعه ورزش وحوانان فارس هستند مشخص شده اند و به محض اعلام نتایج ابلاغ آنها زده می شود.

استاندار فارس هماهنگ کننده دستگاهها در امور جوانان

کمانه جوانان را یک قشر و ورزش را یک موضوع دانست و بیان داشت: قشر جوان با موضوعاتی مانند اشتغال، فرهنگ، مسکن ، توجه به ماهیت دینی و غیره روبرو  ونیازمند است  که دستگاههای متعددی متولی این نیاز های  مختلف یک جوان هستند.

 وی افزود: زمانی که کار بصورت بین دستگاهی انجام می شود نیاز به یک متولی برای هماهنگ کردن اقدامات دارد که در رابطه با امور جوانان هماهنگی برعهده اداره ورزش وجوانان است.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس اضافه کرد: برای اجرایی شدن و به کمال رسیدن موضوعات مربوط به جوانان نیاز به یک اهرم اجرایی قو ی احساس می شود که این نقش برعهده استاداری است.

کمانه تاکید کرد: ارگانهای مختلف در جلسات تصمیم سازی های لازم را انجام می دهند اما تصمیم گیرنده اصلی استاندار فارس است که براساس صحبت های انجام شده قرار است استاندار به صورت ویژه هماهنگی لازم بین دستگاههای مربوطه در امور جوانان را انجام دهد.

کد خبر 1661545

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha