۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۳۶

همزمان با میلاد امام حسن(ع)؛

جشن بزرگ سبط النبی(ع) برگزار می شود

جشن بزرگ سبط النبی(ع) برگزار می شود

همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی در 15 رمضان، جشن بزرگ سبط النبی(ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در نشست خبری روز دوشنبه 9 مردادماه با اشاره به سالروز میلاد امام حسن(ع) از برگزاری جشن بزرگ سبط النبی(ع) خبر داد و گفت: این جشنواره با مشارکت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد و مؤسسه فرهنگی مذهبی قاسم بن الحسن(ع) در روز جمعه 13 مرداد مصادف با 14 رمضان 1433 در مسجد جامع قاسم بن الحسن(ع) واقع در میدان شهید محلاتی برگزار می شود.

وی برگزاری این جشنواره را مقدمه برپایی کنگره جهانی سبط النبی امام حسن مجتبی(ع) در آینده اعلام کرد و گفت: این کنگره در پی بررسی زندگی ابعاد مختلف عبادی، سیاسی، اجتماعی، تاریخی، امامت و ولایت است که محورهای مقالات متعاقبا اعلام خواهد شد.
 
حجت الاسلام علم الهدی دبیر اجرایی این کنگره و مدیر حوزه علمیه قاسم بن الحسن(ع) در ادامه این نشست به برخی از برنامه های جشن بزرگ سبط النبی(ع) اشاره کرد و گفت: جشنواره فرهنگی هنری سبط النبی ویژه مخاطبان داخل و خارج به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و ترکی استانبولی برگزار می شود.
 
وی افزود: در جشنواره فرهنگی هنری سبط النبی مسابقه کتابخوانی کتاب «اعلام الهدایه-الامام الحسن المجتبی(ع)» و ترجمه فارسی آن با عنوان «پیشوایان هدایت»- بخش مربوط به زندگی امام حسن- از 14 مرداد تا 15 آذر 91 برگزار می شود. همچنین جهت تهیه دیوان امام حسن علاقمندان می توانند اشعار و یا متن ادبی و یا داستان خود را در مورد حضرت از 14 مرداد تا 30 آبان 91 به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، میدان شهید محلاتی(آهنگ)، مسجد جامع قاسم بن الحسن(ع) ارسال نمایند.
 
علم الهدی از برپایی مسابقه وبلاگ نویسی در مورد امام حسن خبر داد و گفت: در این مسابقه طراحی و فعال سازی وبلاگهای مرتبط با سیره امام حسن مجتبی مورد بررسی قرار می گیرد که این ارزیابی از 14 مرداد آغاز و تا 30 آبان 91 ادامه خواهد داشت.
 
در ادامه این نشست خبری طاهریان نماینده ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه حدود 13 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد سراسر کشور فعال هستند، گفت: به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع)  «کانون فرهنگی هنری سبط النبی(ع)» در مسجد جامع قاسم بن الحسن(ع) در بزرگراه شهید محلاتی در روز جمعه 13 مردادماه مصادف با 14 رمضان افتتاح می شود.

وی به برنامه های پیش بینی شده در سالروز بزرگداشت ولادت امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: تأسیس یک کانون با نام «سبط النبی» از محل سهمیه سال 91 در سطح استان از نیمه رمضان امسال، برگزاری برنامه های جشن در بیش از 8 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد منتخب استان، برپایی سفره های افطار در شب و روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) در یک هزار مسجد از جمله این برنامه ها است.

طاهریان از برگزاری مسابقه کشوری نشریه دیواری «بحر کرم» به همت دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان قم خبر داد و گفت: بیش از 800 نشریه فعال در سطح کانونها با انتشار مطالب مرتبط با امام حسن(ع)از این کار بزرگ فرهنگی پشتیبانی خواهند کرد. همچنین در یک هزار مسجد مسابقات و برنامه های متنوع فرهنگی از جمله کتابخوانی، حفظ احادیث آن حضرت و... برگزار می شود.

به گزارش مهر، جشن بزرگ سبط النبی(ع) همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) در روز جمعه 13 مردادماه از ساعت 17:30 با سخنرانی حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان، و با مداحی حاج مرتضی طاهری در مسجد جامع قاسم بن الحسن(ع) واقع در بزرگراه شهید محلاتی برگزار می شود. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی www.abna.ir مراجعه کنند.
کد خبر 1661690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha