۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۲۲

چنی:

انتخاب پیلین به عنوان معاون رئیس جمهور در انتخابات 2008 اشتباه بود

انتخاب پیلین به عنوان معاون رئیس جمهور در انتخابات 2008 اشتباه بود

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگویی اعلام داشت که انتخاب فرماندار سابق آلاسکا از سوی نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 به عنوان معاون اقدامی اشتباه بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی تلگراف، "دیک چنی" که در انتخابات ریاست جمهوری 2000 و 2004 آمریکا به عنوان معاون در کنار جورج بوش حضور داشت، کم تجربه بودن "سارا پیلین" را دلیل اشتباه بودن انتخاب وی به عنوان معاون جان مک کین اعلام کرد.

چنی که با شبکه ای بی سی نیوز مصاحبه می کرد در ادامه افزود : مهمترین ملاک برای آنکه کسی به عنوان معاون رئیس جمهور مطرح شود این است که وی قابلیت تبدیل شدن به رئیس جمهور آمریکا را دارد.

دیک چنی و سارا پیلین

چنی که همچنان به عنوان یکی از افراد صاحب نفوذ در میان جمهوریخواهان محسوب می شود گفت که شخصا به پیلین علاقه مند است اما زمانی که مک کین او را به عنوان معاون خود انتخاب کرد، پیلین فقط سابقه یک دوره فرمانداری در آلاسکا را داشته است.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه افزود : من فرماندار پیلین رو دوست دارم. من او را ملاقات کرده ام و می شناسمش. او یک نامزد جذاب بود اما بر اساس سوابق وی، او فقط برای دو سال فرماندار آلاسکا بوده و من فکر نمی کنم که این موضوع موجب تائید وی شود که می تواند به عنوان معاون رئیس جمهور مطرح باشد. به همین دلیل فکر می کنم که انتخاب وی اقدام اشتباهی است.

کد خبر 1661831

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha