۱۱ مرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۵۹

حجت الاسلام میرعمادی:

ضرورت بازگو کردن نصرت های الهی/ روحانیون امید را در دل مردم زنده کنند

ضرورت بازگو کردن نصرت های الهی/ روحانیون امید را در دل مردم زنده کنند

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: در ماه مبارک رمضان ائمه جماعات باید نصرتهای الهی را بازگو کنند و امید را دلها زنده کنند تا مشمول امدادهای الهی شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی صبح چهارشنبه در نشست با علما، فضلا و ائمه جماعات شهرستان خرم آباد با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که در قرآن کریم بارها به آن اشاره شده نصرت الهی است، اظهار داشت: یک اعتقاد و باورقلبی که در هر مسلمانی وجود دارد این است که خداوند مومنان را یاری می کند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل پیروزی مسلمانان استقامت و پایداری در مسیر دست یافتن به هدف است، یادآور شد: از دیگر عوامل پیروزی مسلمانان واقع بینی آنها و برنامه ریزی کردن متناسب با واقعیات است.

نصرت الهی از عوامل پیروزی مسلمانان است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه نصرت الهی و برخورداری از امدادهای غیبی یکی از عوامل پیروزی مسلمانان است، افزود: وعده الهی بر این است که مومنان را یاری می کند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه یاری کردن مومنان و برخورداری آنها از نصرت الهی در آیات و روایات آمده است، تصریح کرد: روحانیون و ائمه جماعات که ارتباط نزدیکی با مردم دارند باید این آیات دلگرم کننده و امید بخش را بازگو کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ قدرتی نمی تواند بالاتر از قدرت خداوند قرار بگیرد، ادامه داد: همه مسلمانان باید این را باور داشته باشند که خداوند قوی و شکست ناپذیر است و مومنان را یاری می کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه اعتقاد به نصرت الهی سبب نزول امدادهای غیبی می شود، یادآور شد: در صدر اسلام و در دوران پیامبر (ص) نیز مومنان از امداداهای غیبی همواره بهره برده اند.

ملت ایران همواره از امدادهای الهی برخوردار بوده است

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با اینکه امروز ایران در شرایط بدر و خیبر است، اظهار داشت: یکی از فلسفه های این سخن رهبر فرزانه انقلاب این است که امروز نصرت های الهی پی درپی بر مردم ما نازل می شود و شاهد امدادهای غیبی خداوند بر ملت ایران هستیم.

وی با بیان اینکه با نگاه به حوادث و جریانهای انقلاب متوجه می شویم که چقدر ملت ایران همواره از امدادهای الهی برخوردار بوده است، تصریح کرد: خنثی شدن توطئه تجزیه ایران در ابتدای انقلاب و از بین رفتن ضد انقلاب یک نصرت الهی بوده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه حادثه طبس مصداق بارز نصرت الهی است، افزود: در رابطه با فتح خرمشهر نیز ملت ایران از نصرت الهی بهره برده و امام خمینی(ره) در این رابطه فرمود که فتح خرمشهر از امدادهای الهی بوده است.

حجت الاسلام میرعمادی ادامه داد: عملیات مرصاد، خاموش شدن فتنه 88 و ... از دیگر مواردی بوده که ما شاهد نصرت الهی بوده ایم.

شرط بهره مندی از نصرت الهی اخلاص در عمل و گفتار است

وی همچنین با اشاره به اینکه آنچه که باعث شده نصرت الهی شامل حال ملت ایران شود تدبیرحکیمانه و دلسوزانه رهبر فرزانه انقلاب در امور بوده است، اظهار داشت: امروز باید این نصرتهای الهی را به همه یادآور شویم و شکرگذار این نعمت بزرگ و نصرت الهی عظیم باشیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه به خاطر این نصرتهای الهی باید سر بر سجده الهی بگذاریم و شکر گذار باشیم، یادآور شد: اگر این امدادها و نصرتها را نادیده بگیریم دچار کفران نعمت شده ایم.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه شرط بهره مندی از نصرت الهی اخلاص در عمل و گفتار است، افزود: اخلاص گوهر گران سنگی است که سبب نزول امدادهای الهی می شود.

وی استقامت و مجاهدت در راه خدا را از دیگر شرطهای بهره مندی از امدادهای الهی دانست و ادامه داد: ملت ایران تا به امروز در عرصه های مختلف جان و مال خود را در راه خدا داده و ایستادگی کرده است.

روحانیون روحیه امید را در بین آحاد جامعه افزایش دهند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه ایستادگی ملت ایران همچون سدی است که دشمن را به ستوه می آورد، تصریح کرد: روحانیون و ائمه جماعات باید بر استقامت مردم بیافزایند و روحیه امید را در بین آحاد جامعه افزایش دهند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه همراهی و دفاع از ولایت از دیگر شروط برخورداری از نصرت الهی است، ادامه داد: در دوران پیامبر نیز تا زمانی که مسلمانان با پیامبر بودند از امدادهای الهی برخوردار بودن اما زمانی که تفرقه پیش آمد برکات الهی نیز از میان رفت.

وی یادآور شد: دفاع از ولایت برای همه ما یک ضرورت بوده و واجب است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه تریبون و منبر مساجد در دست روحانیون است و باید به درستی از این تریبون استفاده شود، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان ائمه جماعات باید نصرتهای الهی را بازگو کنند و امید را دلها زنده کنند تا مشمول امدادهای الهی شویم.

کد خبر 1663264

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha