۱۲ مرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۰۰

اخبار حرم حضرت معصومه(س)/

برنامه "شب های آسمانی" در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می شود

برنامه "شب های آسمانی" در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می شود

قم - خبرگزاری مهر: برگزاری برنامه "شب های آسمانی" در حرم حضرت معصومه(س)، آشنایی با علما و ستارگان حرم به صورت پخش تصویری و پرده خوانی و اقامه نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام سعیدی از عناوین اخبار حرم حضرت معصومه(س) است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئول واحد اقامه نماز آستان مقدس قم اظهار داشت: برنامه فرهنگی تبلیغی شب های آسمانی هر شب از ساعت 10 و 30 دقیقه در صحن صاحب الزمان(عج) حرم مطهر برگزار می شود.

حجت الاسلام محمد باقر نبی نژاد با اشاره به این که در این برنامه اقشار مختلف مردم حضور دارند افزود: اقامه نماز قضا، تلاوت قرآن کریم و تفسیر، ارائه نکات اخلاقی علما و مراجع به صورت تصویری، و پرده خوانی و روایتگری با موضوعات مذهبی از جمله برنامه های این مراسم هستند.

آشنایی با علما و ستارگان حرم به صورت پخش تصویری و پرده خوانی

مسئول واحد اقامه نماز آستان مقدس قم بیان داشت: آشنایی با علما و ستارگان حرم به صورت پخش تصویری و پرده خوانی، مسابقه کتبی احکام و مسائل اعتقادی همراه با اهدای جوایز و مشاوره در 2 بخش برادران و خواهران از دیگر برنامه های این مراسم هستند.

وی ادامه داد: همچنین در بین برنامه ها کودکان و نوجوانانی که سوره هایی از قرآن یا احادیثی از اهل بیت(ع) را حفظ هستند، به صورت داوطلبانه، توسط مجری دعوت و پس از قرائت سوره ها و احادیث جوایزی به آن ها اهداء خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نبی نژاد گفت: هر شب در پایان برنامه اقشار حاضر در مراسم صلوات خاصه امام رضا(ع) را از طریق پرده، همخوانی می کنند.
 
اقامه نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام سعیدی
نماز جمعه این هفته قم به امامت حجت الاسلام سعیدی برگزار می شود، همچنین دعای کمیل امشب نیز توسط حاج رضا عاصی برگزار می شود.
 
دعای ندبه در حرم مطهر حضرت معصومه‍(س) صبح جمعه توسط جواد اشعری برگزار می شود، همچنین نیایش صبحگاهی نیز توسط حجت الاسلام جعفر پور برگزار و دعای سحر نیز نیم ساعت قبل از اذان صبح قرائت می شود.
 
زیارت جامعه کبیره فردا شب توسط حجت الاسلام شهیدی در حرم مطهر برگزار و دعای کمیل فردا شب ساعت 2 بامداد توسط حاج مهدی سلحشور برگزار می شود.
کد خبر 1664077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha