۱۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۱۶

مقاوم سازی 100 هزار مسکن روستایی در فارس

مقاوم سازی  100 هزار مسکن روستایی در فارس

شیراز - خبرگزاری مهر: مقاوم سازی بیش از 100 هزار مسکن روستایی در فارس، برگزاری کنگره سلمان فارسی مهرماه در کازرون و... از مهمترین عناوین اخبار امروز این استان محسوب می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: از سال 84 تاکنون بیش از 100 هزار واحد مسکونی روستایی در فارس با اختصاص 10 هزار میلیارد ریال مقاوم سازی شده است.

فائز چراغ سحر گفت: فارس با گسترده ای حدود120 هزار کیلومتر مربع پنجمین استان پهناور کشور است که با توجه به تنوع آب و هوا ، اختلاف زیاد پستی بلندی ، موقعیت طبیعی و قرار گرفتن بر روی کمربند لرزه خیزی زاگرس یکی از حادثه خیزترین استانهای کشور از نظر وقوع زلزله می باشد که به طور متوسط 20درصد از زلزله های کشور در این استان اتفاق می افتد.

وی افزود: آسیب پذیر بودن واحدهای مسکونی به ویژه در مناطق روستایی به دلیل قدمت واحدها و استفاده از مصالح غیر استاندارد وجود تعداد زیادی واحدهای مسکونی غیر مقاوم در استان همگی بیانگر این واقعیت است که باید در این خصوص تدابیر لازم برای مقابله با این پدیده خانمان سوز به عمل آید.

چراغ سحر ساختمانهای موجود در روستاها را دارای نواقص عمده ای از لحاظ پایداری، دوام و بهره برداری و دارای قدمت زیاد بر شمرد و تاکید کرد: به منظور مقاوم سازی ساختمانهای موجود در روستاها باید با تلاش هر چه بیشتر و تخصیص اعتبارات لازم این ساختمان ها به واحدهای مقاوم در برابر زلزله تبدیل شوند.

وی اجرای طرح ویژه مسکن روستایی را یکی از فعالیتهای بسیار مهم صورت گرفته در دهه گذشته به منظور مقاوم سازی واحدهای مسکونی دانست و تصریح کرد: این طرح در برنامه توسعه چهارم کشور تدوین و سپس در هیات محترم دولت در سال 84 مصوب شده که بر اساس این طرح مقرر شد در یک برنامه 10 ساله ، دو میلیون واحد مسکونی مقاوم سازی شوند که پس از آن با عنایت ویژه دولتمردان این رقم به سه میلیون واحد مسکونی افزایش یافت.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس بیان کرد: در این طرح به لحاظ تشویق متقاضیان به ساخت مسکن مقاوم ، تسهیلات کم بهره با نرخ سود پنج درصد به عاملیت بانکهای استان تخصیص یافت که همزمان با پیشرفت فیزیکی کار و تأیید فنی در چهار مرحله به متقاضیان پرداخت می شود.

چراغ سحر یادآور شد: از ابتدای سال 84 تاکنون تعداد 100 هزار واحد مسکونی در استان فارس با اختصاص 10 هزار میلیارد ریال اعتبار مقاوم سازی شده است به جرات می توان جزو یکی از طرحهای موفق و ماندگار در سطح کشور نام برد.

برگزاری کنگره سلمان فارسی در کازرون

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری فارس از برگزاری کنگره سلمان فارسی مهرماه سال جاری در شهرستان کازرون خبر داد.

امیر رئوف اظهار داشت: کنگره سلمان فارسی نقطه عطفی در برنامه های اثرگذار و بزرگ فرهنگی در حوزه شهرستانهای استان فارس است که می تواند نقش مهمی در توسعه فرهنگ ناب اسلامی ایفا نماید.

وی سلمان فارسی را نماینده روح خداجو، حقیقت طلب و آزاد اندیش ایرانیان که دل در گرو مهر و محبت ولایت دارند بر شمرد و تصریح کرد: کنگره سلمان فارسی از نظر کمیت و کیفیت باید در خور نام این صحابه بزرگ پیامبر گرامی اسلام(ص) باشد، زیرا نقش سلمان فارسی به عنوان یکی از معدود اصحاب نزدیک رسول اکرم(ص) نقشی اثرگذار و ماندگار در تاریخ اسلام و یکی از برجسته ترین افتخارات ایرانیان در طول تاریخ است.

رئوف سراسر استان فارس را سرشار از داشته های غنی فرهنگی عنوان کرد و گفت: فعالسازی ظرفیتهای بزرگ فرهنگی شهرستان های فارس در دستور کارمدیریت ارشد استان قرار دارد.

وی در پایان بر ضرورت توجه ویژه تمامی ادارات و دستگاه های فرهنگی فارس نسبت به برگزاری هرچه با شکوه تر این برنامه ها خصوصاً کنگره سلمان فارسی تاکید کرد و اظهار داشت: از مجموعه دستگاه های استان و به خصوص دستگاه های فرهنگی انتظار داریم حداکثر تلاش خود را در راستای برگزاری هرچه بهتر این رویداد مهم فرهنگی به کار گیرند.

پایداری اهداف انقلاب اسلامی در جامعه اهمیت به سزایی دارد

استاندار فارس گفت: پایداری اهداف انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ انقلابی در جامعه اهمیت به سزایی دارد.

حسین صادق عابدین در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه اشاعه فرهنگ اسلامی از اهداف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ذکر شده، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با یک ایده و جهان بینی خاص ایجاد شده است و این تفکر باید به صورت پویا و زنده در جامعه باقی بماند.

وی با تاکید بر اینکه باید به سئوالات ذهنی جوانان در مورد اصول انقلاب اسلامی پاسخهای متین و روشن داده شود، افزود: نسل جوان جامعه باید بدانند جمهوری اسلامی به چه دلیل در شرایطی که خودمان در داخل کشور، مشکلاتی داریم، برای دفاع از محرومین جهان، فشارها را تحمل می کند و همواره مورد دشمنی قدرت های بین المللی قرار می گیرد.

وی با تاکید بر این که حمایت از محرومین و پابرهنگان جهان، اساس انقلاب اسلامی و از اصول غیرقابل خدشه نظام جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: ظالم و مظلوم با هم کنار نمی آیند و این منطق اسلامی، باید در میان جامعه اشاعه پیدا کند.

صادق عابدین با تاکید بر اینکه همه ارکان فرهنگی استان فارس باید کمک کنند تا اصول انقلاب و اهداف نظام اسلامی در جامعه تبلیغ و تبیین شود به پیشتازی استان فارس در برگزاری مناسبت های انقلابی در کشور اشاره کرد و افزود: فارس باید در همه عرصه ها در قله باشد و برای تحقق کامل این هدف، باید تلاش مضاعفی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: فعالیتهای دینی به ویژه در مساجد شیراز باید متناسب با این موقعیت بالا تقویت شود.

کد خبر 1664479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha