۱۴ مرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۱۰

الثوره بیان کرد:

هدف آمریکا از کمک تسلیحاتی به گروههای سوری

هدف آمریکا از کمک تسلیحاتی به گروههای سوری

یک روزنامه سوری با اشاره به کمک تسلیحاتی آمریکا و همپیمانانش به گروههای مسلح سوری به اهداف دراز مدت واشنگتن در این باره پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الثوره در مطلبی با عنوان "حامیان مزدوران و گروههای مسلح سوری چه کسانی هستند؟" آورده است: اخبار گوناگونی درباره حضور افراد مسلح از دیگر کشورها در راستای توطئه علیه ملت سوریه وجود دارد.

این روزنامه بیان کرد: اخیرا خبرگزاری فرانسه از حضور 150 فرد مسلح در گذرگاه "باب الهوی" حدفاصل ترکیه-سوریه خبر داده بود.

خبرنگار فرانس پرس از حضور افراد مسلح از الجزایر، عربستان، امارات، مصر، فرانسه، چچن، تونس و برخی کشورهای آفریقایی که برخی از آنها به القاعده وابسته هستند پرده برداشت.

این روزنامه در ادامه نوشته است: انتقال اعضای القاعده از کشورهای مختلف از طریق ترکیه به سوریه با علم و هدایت دستگاه اطلاعاتی آمریکاست به ویژه که اخباری درباره رها سازی اعضا القاعده از زندان برخی کشورها از جمله سعودی به شرط مبارزه در سوریه وجود دارد.

الثوره با اشاره به حمایتهای آمریکا، عربستان، قطر، ترکیه و دیگر همپیمانانش  از گروههای مسلح، از همکاری قوی دستگاه اطلاعاتی آمریکا با ارتش موسوم به آزاد برای هماهنگی فرار شورشیان به خارج سوریه هنگام تعقیب آنها از جانب ارتش سوریه خبر داده است.

این روزنامه بیان کرد: برخی تحلیلگران این پرسش را مطرح می کنند که هدف اصلی آمریکا از حمایت گروههای مسلح چیست؟ آنها پاسخ می دهند که سبب آن را نجات طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا است.

الثوره می افزاید: "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه گفته است که اگر واشنگتن موفق به دخالت نظامی در سوریه شود همان کاری که در لیبی انجام داد پس از آن به سراغ مصر و سودان می رود تا آنها را غرق درگیری ها داخلی کند تا طرح خاورمیانه بزرگ را اجرایی کند.

این روزنامه نوشت: اعضای شورای امنیت ملی روسیه از طرح گسترده آمریکا از سواحل آفریقای شمالی تا خلیج فارس و ایجاد هرج و مرج سازمان یافته واشنگتن با هدف ترسیم نقشه منطقه بر اساس نژادی، دینی و منطقه ای خبر داده اند.

هدف آمریکا سلطه بر ثروتهای منطقه و ایجاد ائتلافات نظامی با هدف محروم کردن روسیه از دستیابی به آبهای گرم و قطع دستیابی چین به نفت و مواد خام خاورمیانه و بخش اعظم قاره آفریقا است.

کد خبر 1665108

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha