۱۵ مرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۴۳

حضور پژوهشگاه فناوری اطلاعات ایران در کنفرانس جهانی موسسات کتابداری

حضور پژوهشگاه فناوری اطلاعات ایران در کنفرانس جهانی موسسات کتابداری

دکتر محمدمهدی جهانی یکتا، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و پونه مهرتاش، مدیر دفتر اشتراک منابع این پژوهشگاه در کنفرانس سالانه فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری - ایفلا 2012 حضور می یابند.

به گزارش خبرنگار مهر، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران هرساله از میان کارشناسان و هیات علمی خود، با برگزاری مسابقه نمایندگانی را برای شرکت در کنفرانس سالانه فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری انتخاب و آنها را به محل کنفرانس اعزام می کند.

براین اساس پونه مهرتاش و محمدمهدی جهانی یکتا از جانب پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران برای شرکت در کنفرانس ایفلا 2012 اعزام می‌شوند.

در این راستا یک مقاله از پونه مهرتاش (مدیر دفتر اشتراک منابع، دبیر کمیسیون نظام اطلاع رسانی علم و فناوری و دبیر شورای سیاستگذاری و برنامه ریزی تامین منابع علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران) با عنوان “Quantitative efficiency and effectiveness factors for electronic resources evaluation in academic libraries.”  در نشست ماهواره ای ایفلا با عنوان "Library's Efficiency, Impact and Outcomes" که در کشور فنلاند در تاریخ 8 و 9 آگوست برابر با 18 و 19 مرداد ماه سال 91 برگزار می شود، پذیرفته شده است. همچنین پوستر نامبرده با عنوان Iranian Academic Resource Sharing (SAHAM) در بخش پوستر کنفرانس که در روزهای 13 و 14 اگوست برگزار می شود، پذیرفته شده است.

فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری (ایفلا)، ارگانی مستقل، بین‌المللی، غیردولتی و غیرانتفاعی است که اهداف آن ارتقای تفاهم بین‌المللی، همکاری، گفت‌وشنود، پژوهش و توسعه در همه زمینه‌های کتابداری از جمله کتابشناسی، خدمات اطلاع‌رسانی و آموزش کارکنان و ایجاد تشکیلاتی است که از طریق آن بتوان جنبه‌های بین‌المللی کتابداری را ارائه کرد.

کنفرانس ایفلا 11 تا 17 آگوست 2012 برابر با 21 تا 27 مرداد ماه سال 1391 با موضوع "کتابخانه‌های کنونی، الهام بخش، شگفت‌آور و توانمند" در هلسینکی فنلاند برگزار می‌شود.

کد خبر 1665615

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha