۱۷ مرداد ۱۳۹۱، ۸:۱۷

با حضور نخست وزیرمالزی؛

رونمایی ازقرآن نفیس با ترجمه مالایی/انتشار نسخ قرانی باالهام از ایران

رونمایی ازقرآن نفیس با ترجمه مالایی/انتشار نسخ قرانی باالهام از ایران

کوالالامپور- دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا: طی مراسمی با حضور نخست وزیر مالزی، مسئولان موسسه قرآنی "رستو" و رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران یک قرآن نفیس با ترجمه زبان مالایی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، در این مراسم که در مسجد "تانکو زین العابدین" واقع در پوترا جایا برگزار شد، نخست وزیر مالزی از تلاش های موسسه قرآنی رستو بویژه رئیس این موسسه برای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در این کشور قدردانی کرد.

نجیب رزاق در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی افزود: از برکات ماه رمضان امسال نشر این قرآن نفیس است که علاوه بر خواندن خود قرآن، باعث آشنایی مردم این کشور با معنا و مفهوم آیات خواهد شد.

رئیس موسسه رستو با بیان خلاصه ای از فعالیت های موسسه تحت مدیریت خود گفت: موسسه رستو عمدتا در زمینه هنر های اسلامی فعال است و مهم ترین فعالیت آن چاپ و نشر قرآن کریم با نظارت دولت مالزی می باشد.

داتو عبدالطیف در ادامه با اشاره به حضوررایزن فرهنگی ایران در مراسم رونمایی از این قرآن ، افزود: به حمد الهی موسسه رستو با الهام از دیگر کشورهای اسلامی، بویژه ایران و نیز همکاری نزدیک با آنها موفق به چاپ و انتشار نسخ قرآنی در چاپ ها و طرح های مختلف همراه با ترجمه مالایی شده و این موسسه امیدوار است این فعالیت ها منجر به نشر و ترویج هر چه بیشتر مفاهیم عالی این کتاب الهی در بین مردم شود.

وی خاطرنشان ساخت که موسسه رستو همچنین در امر آموزش هنر اسلامی در سایر کشورهای اسلامی و نیز تهیه و چاپ قرآن برای دیگر کشورهای اسلامی از جمله قزاقستان، ترکیه و کشورهای شمال آفریقا فعال است.

براساس این گزارش ، قرآن نفیسی که با حضور نخست وزیر مالزی رونمایی شد، نخستین قرآن است که دارای طراحی منحصر به فرد و سنتی به سبک مالزیایی می باشد.

براساس اطلاعات ارائه شده در این مراسم، تلاش زیادی برای ترجمه تحت الفظی این قرآن به زبان باهاسا مالایو (زبان مالایی) صورت گرفته است.

هدف از چاپ این قرآن نفیس آشنایی بیشتر مسلمانان مالزی و آسان شدن روان خوانی قرآن و فهم آن برای کسانی بود که عربی نمی دانند. همچنین در این قرآن آیات همراه با صداهای فتحه و کسره و ضمه نوشته شده تا قرائت آن برای خوانندگان آسان تر شود.

در حاشیه نویسی این قرآن از نقاشی گل ها و میوه های مالزیایی استفاده شده و رنگ آمیزی آن با رنگ های متعلق به شرق دوراست.

کد خبر 1667567

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha