۱۹ مرداد ۱۳۹۱، ۹:۵۰

حجت‌الاسلام حسینی:

جمع‌‌آوری زکات فقط وظیفه کمیته امداد نیست/ رشد50درصدی زکات درکهگیلویه و بویراحمد

جمع‌‌آوری زکات فقط وظیفه کمیته امداد نیست/ رشد50درصدی زکات درکهگیلویه و بویراحمد

یاسوج – خبرگزاری مهر: امام جمعه یاسوج گفت: وظیفه جمع‌‌آوری و دیگر امورات زکات فقط به عهده کمیته امداد نیست و همه اعضای شورای زکات در این خصوص باید تلاش لازم را در هر جایگاهی وسازمانی که هستند به عمل آورند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی در شورای زکات استان افزود: زکات امری گرفتنی است وهر سال رشد خوبی نسبت به سال گذشته دارد و مسئولان امر باید برای بهبود وضعیت فقراء جمع آوری زکات را بیش از گذشته جدی بگیرند.

حسینی بیان کرد: احکام خدا و اسلام برای بهتر زندگی کردن بشر است و زکات یکی از این راه‌ها است به گونه‌ای که پیامبر اسلام مامورانی داشت که در روستاها و محلات زکات را از مردم می‌گرفتند و در جاهای شرعی برای بهبود جامعه هزینه می‌کردند.

امام جمعه یاسوج تاکید کرد: زکات پرداختی از سوی مردم در روستا و محله خود آنها صرف اموری چون احداث مرمت و بازسازی مساجد و کتابخانه ها یا عملیات عمرانی عمومی چون جدول‌کشی و لوله‌کشی می‌شود.

حسینی افزود: اگر هر کسی در هر جایی که هست وظیفه‌اش را انجام دهد دنیا بهشت می‌شود ونیازمندی در جامعه نخواهد بود.

افزایش 50درصدی پرداخت زکات در استان

مدیرکل کمیته امداد استان نیز در این نشست گفت: در چهار ماهه اول سال جاری به نسبت سال گذشته، میزان و مبلغ جمع‌آوری زکات در این استان 50 درصد رشد داشته است.

عبدالمجید فرهادی افزود: در چهار ماه اخیر سه میلیارد و 129 میلیون ریال از مردم و کشاورزان به عنوان زکات دریافت شده که در سرفصل‌های شرعی خود هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: این مبلغ زکات در 297 نقطه روستایی و 22 نقطه شهری جمع‌آوری شده که امید است با همکاری ادارات و با تبلیغات لازم، روستاهای زکات دهنده بیشتر شود.

فرهادی یادآور شد: درآمد زکات این استان در سال گذشته صرف ساخت دو حسینیه، 10 مسجد، دو کتابخانه و نیز ساخت جداول روستاها و بازسازی و مرمت 164 مسجد، 14 حسینیه و یک غسال‌خانه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان عنوان کرد: مبلغ 102 میلیون ریال در سرفصل‌های جهیزیه، درمان و هزینه‌های تحصیلی وکمک به معیشت خانواده های نیازمند به روستاهای زکات دهنده اعطا شد.

مسئولان شهرستان کهگیلویه 27 میلیون ریال به ایتام کمک کردند

مدیر کمیته امداد شهرستان کهگیلویه از کمک 27 میلیون ریالی مسئولان این شهرستان در قالب طرح مفتاح الجنه به خانواده های ایتام و نیازمندان تحت حمایت این نهاد خبر داد.

عنایت رحیمی نیا گفت: شهردار شهر دهدشت در سرکشی از خانواده های ایتام روستای "سمغان" مبلغ 12میلیون ریال به این ایتام کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه سرکشی از ایتام و نیازمندان در قالب طرح مفتاح الجنه از برنامه های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان است، افزود: در همین راستا فرماندار شهرستان مبلغ 10 میلیون ریال و رئیس مجمع امور صنفی مبلغ پنج میلیون ریال به نیازمندان اهداء کردند.

رحیمی نیا بیان کرد: کمک های جمع آوری شده در هفته اکرام و ایتام به نیازمندان اهداء می شود.

اقلام مختلف غذایی بین مددجویان شهرستان گچساران توزیع شد

مدیر کمیته امداد شهرستان گچساران گفت: 35 تن برنج و یک هزار و 650 بسته ماکارونی بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امراله فروزنده افزود:  همزمان با هفته اکرام و ایتام این کمک ها به مبلغ 250 میلیون ریال برای تکمیل سبدکالای ایتام و نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان خریداری و در اختیار آنها  قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طرح توزیع مواد غذایی بین مددجویان برگرفته از سنت حسنه کمک به نیازمندان است، بیان داشت: حدود پنج هزار نفر در قالب دو هزار و 600 خانوار نیازمند تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان قرار دارند.

کد خبر 1669122

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha