۱۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۵۱

در آذربایجان شرقی/

حضور ورزشکاران وجوانان در محفل انس با قرآن کریم

حضور ورزشکاران وجوانان در محفل انس با قرآن کریم

تبریز - خبرگزاری مهر : مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از برگزاری محفل بزرگ انس با قرآن کریم ویژه جوانان و ورزشکاران این استان در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، اکبر محمودی در ادامه افزود: با توجه به فضای معنوی ماه مبارک رمضان و به منظور فراهم کردن زمینه ارتباط بیشتر آحاد مردم با قرآن مجید، این محفل نورانی در شهر تبریز برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این محفل معنوی 25رمضان روز سه شنبه 24 مرداد ماه ساعت 22 در مسجد کدخداباشی واقع در میدان ساعت خیابان مقصودیه برگزار می شود، افزود: علاوه بر مراسم افطاری ، قرائت قرآن کریم، گروه های تواشیح نیز به اجرای برنامه خواهند پرداخت و در این محفل نورانی چند تن از قاریان برجسته بین المللی و استانی نوای دلنشین قرآن کریم را در فضای نورانی طنین انداز می کنند.

محمودی فراگیری، توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، بهره گیری از ماه مبارک رمضان و آموزه های قرآنی در بین نسل جوان را از جمله اهداف برگزاری این محافل و مسابقات عنوان کرد.

استاد بزرگ شطرنج آذربایجانشرقی به چهلمین دوره المپیاد جهانی شطرنج می رود

استاد بزرگ شطرنج آذربایجانشرقی اصغر گلی زاده در گروه گزینشگر تیم های ملی نفرات اعزامی به چهلمین دوره المپیاد جهانی شطرنج به این رقابتها اعزام خواهد شد.

اصغر گلی زاده با توجه به کناره گیری مرتضی محجوب از انجام مسابقه انتخابی، به عنوان آخرین عضو تیم ملی، مسافر المپیاد استانبول خواهد بود. و بدین ترتیب قائم مقامی، درینی، ایدنی، علوی مقدم و گلی زاده اعضای تیم کشورمان در المپیاد جهانی شطرنج خواهند بود.

مرتضی محجوب زردست استاد بزرگ شطرنج علت کناره گیری خود را از تیم بعد از 14 سال عضو تیم ملی بزرگسالان ایران را حضور اصغر گلی زاده دیگر استاد بزرگ شطرنج ایران که شایستگی حضور در المپیاد جهانی را دارد عنوان کرده است.  

درخشش کاروان ورزشی ایران در المپیک لندن

استاندار آذربایجان شرقی گفت: نتایج کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در بازی های المپیک 2012لندن درخشان و بسیار مسرت بخش است.

احمد علیرضابیگی در دیدار با سجاد هاشمی دونده تبریزی حاضر در بازی های المپیک، افزود: تاکنون آنچه که ورزشکاران ایرانی در این رقابت ها به دست آورده اند بی سابقه بوده و اگر همین روند در روزهای آینده ادامه یابد، این دوره از المپیک برای کشور خیره کننده خواهد بود.

وی اظهار داشت: باید از شکست های این بازی ها درس و تجربه برای موفقیت های آینده گرفت.

علیرضابیگی با قدردانی از تلاش های سجاد هاشمی در عرصه المپیک، گفت: می توان با تقویت و ممارست بیشتر خود در سایر رقابت های بین المللی و نیز المپیک آینده به موفقیت های بیشتری دست یافت.

وی با بیان اینکه حضور در بازی های المپیک برای هر ورزشکاری افتخاری بس بزرگ است، افزود: باید از هم اکنون به فکر المپیک بعدی بود.

استخر میرداماد به خانه شنای تبریز تبدیل می شود

به دستور مدیر کل اداره کل ورزش و جوانان استان ، استخر میرداماد از اول شهریور بعد از پایان قرارداد پیمانکار قبلی بعنوان خانه شنای تبریز در اختیار هیات شنا شهرستان تبریز قرار می گیرد.

امین سهیلی رئیس هیئت شنا تبریز بعد از جلسه تخصصی اعضای هیئت شنا با جناب آقای محمودی ضمن تشکر و قدردانی از شجاعت و سیاست های مدیر کل محترم در واگذاری اماکن ورزشی اداره کل به هیئت های ورزشی گفت: قطعا این سیاست موجب پیشرفت و جبران عقب افتادگی ورزش استان در امر شنا در چند سال گذشته خواهد بود.

وی در مورد اهداف و برنامه های شهرستان تبریز از تشکیل تیم های شنا و واترپلو در بخش آقایان و بانوان خبر داد و گفت: با تحویل استخر میرداماد مسئولیت هیات چند برابر شده و دیگر جای هیچ بهانه ای جهت عدم نتیجه گیری شنا نمی ماند.

کد خبر 1669420

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha