۱۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۲۳

علمداران در گفتگو با مهر:

دانشکده علوم پزشکی مشهد حمایت از نخبگان کشور را پیگیری می کند

دانشکده علوم پزشکی مشهد حمایت از نخبگان کشور را پیگیری می کند

مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس دانشکده پزشکی مشهد از امکانات ویژه برای دانشجویان نخبه در این دانشگاه خبر داد و افزود: براساس مصوبه کشوری توسط مجلس دانشکده علوم پزشکی مشهد حمایت از نخبگان در سطح کشور را پیگیری می کند.

علی علمداران در مراسم تجلیل از دانش آموزان برتر المپیادهای جهانی و رتبه های برتر کنکور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه برنامه های مختلف و تسهیلات ویژه ای برای نخبگان در این دانشگاه داریم اظهارکرد: مهمترین برنامه در این دانشگاه معرفی دانشجویان نخبه به اساتید برتر در دانشگاه است تا به عنوان استاد مشاور برای این دانشجویان و هدایت آنان ایفای نقش کنند.

امکان تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی برای نخبگان

رئیس دانشکده پزشکی گفت: امکان تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی، پرداخت کمک هزینه برای تحقیقات دانشجویی، اولویت استخدام به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه، تسهیلات ویژه خوابگاهی، امکان استفاده از اینترنت و خدمات دیگر از جمله تسهیلاتی است که برای برگزیدگان آزمون سراسری با رتبه کشوری مساوی و کمتر از 500 در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشکده پزشکی مشهد اظهار کرد: کسب رتبه 991 جهانی در بین دانشگاهها و موسسات علمی جهان نشان دهنده زحمات اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

رئیس دانشکده پزشکی افزود: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سطوح مختلف آموزشی از کارشناسی ارشد در 12 رشته ،phd"" در 10 رشته، پزشکی عمومی 180 دانشجو در سال، تخصص 22رشته، فلوشیپ 7رشته و فوق تخصص 14 رشته، خدمات آموزشی و پژوهشی ارائه می دهد.

وی افزود: از برنامه هایی که به طور ویژه در این دانشگاه انجام گرفت و به عنوان روش آموزشی برتر الگویی برای سایر دانشگاهها شد  تفکیک آموزش پزشکی عمومی که زیر بنای تخصص است از سایر رشته های درمانی بود.

علمداران با اشاره به کسب جایگاه دوم این دانشگاه در بین دانشگاههای علوم پزشکی کشور گفت: در تیر ماه 91 جدیدترین رتبه بندی وب سایت دانشگاه های جهان در سال 2012 اعلام کرد که این دانشگاه دارای رتبه دوم در کشور و در رتبه بندی کشوری هشت پله صعود داشته است.

وی بیان کرد: خوشبختانه درآخرین رتبه بندی های "وبو متریک" دانشگاه های جهان در مردادماه 91 که بیش از 20 هزار دانشگاه و موسسه علمی در جهان رتبه بندی شد این دانشگاه رتبه 1581 در دنیا و سوم در بین دانشگاههای کشور را کسب کرد.

کسب بالاترین جهش در رتبه های علمی دانشگاه های جهان

رئیس دانشکده پزشکی مشهد با بیان اینکه کسب رتبه 991 جهانی نشان دهنده زحمات اساتید و دانشجویان در این داشگاه است افزود: بالاترین جهش در رتبه های علمی دانشگاههای جهان و کسب جایگاه دوم وسوم در رتبه بندی های جهانی از دستاوردهای اساتید و دانشجویان پر تلاش این دانشگاه است.

وی از دیگر موفقیت های اساتید این دانشگاه یاد کرد و گفت: انتخاب استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر حسین زاده به عنوان یک درصد دانشمندان برتر جهان در گرایش فار ما کولوژی - سم شناسی در سال 91از افتخارات این دانشگاه است.

علمداران یکی دیگر از موفقیت های دانشجویان این دانشگاه را کسب رتبه اول جهانی آزمون بین المللی "ICO"دانست و افزود: کسب رتبه اول این آزمون ودریافت جایزه "هلمریچ اوارد" در سالهای 2010و2012 توسط آقایان سیامک و مهران زارعی دانشجویان علوم پزشکی مشهد نشان دهنده تلاش و پشتکار این عزیزان در میدان های علمی جهان است.

تولید اولین نانوداروی ضد سرطان خاورمیانه در دانشگاه علوم پزشکی

وی با اشاره به تولید اولین نانوداروی ضد سرطان کشور و خاورمیانه در دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: تولید چند نانو داروی دیگر نیز دراین دانشکده در دست تهیه است.

وی با اشاره به تجلیل از نخبگان علمی اظهار کرد: در مراسمی از دارندگان سه مدال نقره المپیاد زیست شناسی علیرضا مجد، شهریار فغانی واندیشه طلایی و دارندگان مدال المپیادهای کشوری و18 نفر ازرتبه های برتر کنکور سراسری با رتبه زیر 50 تقدیر شد.

وی گفت: هدف از برگزاری این مراسم آشنایی نخبگان علمی کشور با دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود تا ضمن بومی گزینی این افراد در استان خراسان رضوی به  آنها برای انتخاب و پذیرش در این دانشگاه آگاهی های لازم را بدهیم.

کد خبر 1669535

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha