۱۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۰۸

اخبار کوتاه فرهنگی/

کرسی تلاوت قرآن کریم در کلیبر برگزار می شود

کرسی تلاوت قرآن کریم در کلیبر برگزار می شود

تبریز - خبرگزاری مهر : رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان کرسی تلاوت قرآن کریم در شهرستان کلیبر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر ، سیدحجت حسینی  پیش از ظهر پنجشنبه با اعلام این خبر گفت: قرآن کریم کتاب هدایت انسانها در طول اعصار بوده و رمضان بهار نزول این آیات عظیم الهی است.

وی افزود: بر همین اساس و در راستای ایجاد زمینه برای حضور بیش از پیش جوانان و نوجوانان در عرصه‌های قرآنی برنامه‌های مختلفی از سوی این اداره برگزار می‌شود که برگزاری کرسی تلاوت قرآن از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

حسینی همچنین از برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در کانونهای فرهنگی هنری مساجد روستاهای این شهرستان در روزهای آتی خبر داد.

حسینی گفت این مراسم نوزدهم مردادماه جاری پس از نماز مغرب در مسجد حضرت ولیعصر (عج) کلیبر برگزار می‌شود.

کرسی تلاوت قرآن کریم در شهر زرنق برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هریس گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی در شهر زرنق برگزار می‌شود.

اصغر ولی‌زاده" اظهار داشت: این برنامه با هدف ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در میان جوانان و نوجوانان و پیروی از منویات  مقام معظم رهبری  مبنی بر برگزاری جلسات قرآنی و استماع قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه با حضور "صمد محمدپور" قاری بین‌المللی قرآن کریم و "جواد ابراهیمی" حافظ قرآن، بیست و یکم مردادماه جاری در مسجد جامع زرنق برگزار می‌شود.

براساس این گزارش کرسی تلاون قرآن کریم توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هریس با همکاری موسسه معراج ، شهرداری، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه های مقاومت زرنق برگزار می گردد.

نمایشگاه قرآن کریم در کلیبر گشایش یافت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر از برپایی نمایشگاه قرآن کریم در این شهرستان خبر داد.

سیدحجت حسینی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارائه تازه‌های نشر دررابطه با قرآن کریم و ترویج و گسترش فرهنگ مطالعات دینی عنوان کرد.

وی افزود: نمایشگاه قرآن کریم محلی برای معرفی آخرین دستاوردهای حوزه دین و معارف است.

حسینی گفت: بیش از 500 عنوان کتاب با موضوعات دینی، مذهبی و قرآنی و نرم‌افزارهایی در این رابطه با 20 درصد تخفیف در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

براساس این گزارش نمایشگاه یاد شده از تا پایان مردادماه جاری از ساعت 10 صبح تا اذان مغرب در مصلی شهرستان کلیبر برپاست.

کد خبر 1669588

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha