۲۱ مرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۴۴

در نمایشگاه قرآن و عترت؛

عرفان نوظهور"حلقه "به نقد گذاشته شد

عرفان نوظهور"حلقه "به نقد گذاشته شد

کرج - خبرگزاری مهر: مسئول موسسه بهداشت روان استان البرز گفت: در دومین نمایشگاه قرآن و عترت عرفان نوظهور " حلقه " را به معرض نقد گذاشت.

به گزارش خبرنگارمهر، محمدرضا مظاهری  سیف در دومین نمایشگاه قرآن و عترت که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  برپا است در نشستی که با هدف نقد عرفان های نوظهور در غرفه حوزه علمیه امام جواد (ع) برگزار شد ضمن آنکه اصلی ترین معضل جامعه کنونی را عرفان های نوظهور ذکر کرد گفت: ظهور عرفان های کاذب به گمراهی اذهان عمومی منجر خواهد شد.

وی با برشمردن مصداق عینی از این عرفان های نوظهور که تحت عنوان " حلقه" از آن یاد می شود  افزود: عرفان حلقه یکی از این عرفان‌های نوظهور است که از سال 84 فعالیت خود را به‌طور رسمی در کشور آغاز کرده است.

مظاهری‌ سیف گفت: مبدأ این عرفان کاذب در ایران فردی به نام محمد علی ظاهری است و بر مبنای سیر و سلوک از طریق اتصال به شعور کیهانی پایه ریزی شده است.

وی ادامه داد: اتصال به شعور کیهانی در این فرقه ضاله ره‌آوردی است که از طریق کسانی که در این عرفان مجوز دارند به دیگران انتقال داده می‌شود و افرادچشم بسته و بدون آگاهی واقعی جذب این فرقه می‌شوند که با روشنگری باید مانع از گمراهی آنان شد.
مظاهری سیف عنوان  کرد: در این فرقه انحرافی نیازی به تزکیه و تقوا نیست و هر کسی تنها مراجعه به این گروه برای رسیدن به عرفان کیهانی کافی است.

مسئول موسسه بهداشت روان البرز گفت: اعضای این عرفان معتقدند کسانی که جزء حلقه‌های بالا در این عرفان قرار دارند امکان درمان افراد را هم  دارند.

وی ادامه داد: در این عرفان جهان هستی نشأت گرفته از شعور محرک بیرونی است ولی علت فاعلی آن که خداست نادیده گرفته می‌شود و تمرکز بر شعور ذرات هستی قرار داده شده است.

مسئول موسسه بهداشت روان البرز افزود: در این عرفان انحرافی مغالطه از حقیقت اتفاق می‌افتد و بخش‌های زیادی از حقیقت حذف می‌شود.
در پایان نقد عرفان " حلقه " موضوعاتی نظیر آگاهی‌ بخشی جوانان و روشنگری و هدایت آنان برای جلوگیری از جذب به این فرقه ضاله بیان شده و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 1669675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha