۲۱ مرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۳۰

ائمه جمعه اهل سنت:

روز قدس نماد وحدت جهان اسلام است

روز قدس نماد وحدت جهان اسلام است

آق قلا - خبرگزاری مهر: ائمه جمعه اهل سنت گلستان با بیان اینکه روز قدس، نماد وحدت جهان اسلام است بر مشارکت پرشور در راهپیمایی روز قدس تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از ائمه جمعه اهل سنت گلستان جمعه شب در حاشیه برگزاری نماز تراویج به مناسبت ماه مبارک رمضان، در جمع مردم منطقه، بر لزوم شرکت پرشور در راهپیمایی روز قدس تاکید کردند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان آق قلا گفت: روز قدس نماد وحدت جهان اسلام و نقطه عزت و کرامت مسلمین درمقابل جهانیان است.

آخوند عبدالحی میرزاعلی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت امیرالمومنین علی (ع) اظهارداشت: ماه مبارک رمضان و لیالی با عظمت قدر، نزد مسلمین از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا رمضان ماه ضیافت بزرگ الهی و ماه نزول قرآن است.

وی افزود: در این ماه درهای جهنم بسته است و خداوند سبحان با گشودن درهای بهشت، خوان گسترده کرم را بر روی تمامی بندگانش گسترده است.

امام جمعه اهل سنت آق‌قلا، با اشاره به نامگذاری بجا و شایسته آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با نام روز جهانی قدس از سوی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی، تصریح کرد: قدس نماد اسلام و فلسطین مظهر مظلومیت است که همواره در طول تاریخ مورد طمع و سوء استفاده استعمار بوده است.
 

وی خاطر نشان کرد: اعلام روز جهانی قدس و طنین فریادهای یکپارچه مسلمین جهان در این روز، سبب شده تا پایه‌های سست و پوشالی ستمکاران تاریخ بویژه رژیم غاصب صهیونیستی به لرزه در آید.

امام جمعه اهل سنت آق قلا، با تاکید بر اینکه هرگونه مذاکره و سازش بدون در نظر گرفتن حقوق ملت مظلوم فلسطین خیانت به آرمان های این ملت مسلمان است، افزود: از تمامی ملت شریف ایران خصوصاً مردم انقلابی استان گلستان می خواهم تا همچون سال های گذشته همگام با سایر مسلمانان جهان با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر فریاد مظلومیت این ملت بزرگ را به گوش جهانیان برسانند و پرده از جنایات رژیم غاصب اسرائیل بردارند.

آخوند میرزاعلی، افزود: راهپیمایی روز قدس امسال از ساعت 10 و نیم صبح جمعه 27 مرداد ماه جاری از میدان مرکزی شهر آق‌قلا آغاز و به مصلی نماز جمعه این شهر ختم می‌شود.
 
امام جمعه اهل‌سنت گنبدکاووس، گرامیداشت روز جهانی قدس را یک ضرورت و وظیفه دینی، عقلی و سیاسی اعلام کرد.

آخوند عبدالکریم جاور ضمن اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، از سوی امام خمینی(ره)، اظهار داشت: این ابتکار هوشمندانه، یک جریان‌سازی فرهنگی، سیاسی و در واقع ترسیم یک راهبرد سرنوشت ساز در روند مقاومت اسلامی مردم مظلوم فلسطین برای جهان اسلام بود.

وی با بیان اینکه تمامی ایام ماه مبارک رمضان، از منظر قرآن با ارزش و پرفضیلت است، افزود: رمضان ماه میهمانی خداست و حضرت باریتعالی در این ماه عزیز نهایت بخشش و کرم خود را بر تمامی بندگانش ارزانی داشته است.

امام جمعه اهل‌سنت گنبدکاووس تصریح کرد: این ماه نزد مسلمانان از جایگاه ویژه ای برخوردار است، زیرا آیات مقدس قرآن، در این ماه بر وجود مبارک پیامبر (ص) نازل گردیده است.

آخوند جاور، با اشاره به اهمیت قرائت قرآن کریم در این ماه افزود: کتاب آسمانی قرآن، کاملترین و جامع ترین کتاب الهی است و برنامه های جامعی برای تعالی مسلمانان درعرصه های مختلف ارائه کرده است.

وی در پایان با دعوت از اقشار و آحاد مختلف ملت مومن و روزه‌دار ایران اسلامی، بویژه مردم شریف استان گلستان، برای حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی رو جهانی قدس، گفت: روز قدس امسال به دلیل وقوع جریانات جاری منطقه و بیداری اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردار است و مسلمانان، بویژه مردم آگاه ایران اسلامی باید با حضور و مشارکت خود در این راهپیمایی، قدرت برتر اسلام و وحدت آنان را برای اقصی نقاط جهان آشکار سازند.
کد خبر 1670327

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha