۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۹:۲۴

رضوی:

کشاورزی حفاظتی و کشت مستقیم بذر در استان سمنان انجام شد

کشاورزی حفاظتی و کشت مستقیم بذر در استان سمنان انجام شد

سمنان-خبرگزاری مهر: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: کشاورزی حفاظتی و سیستم کشت مستقیم بذر بدون شخم در این استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رضوی عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اجراء طرح کشاورزی حفاظتی و کشت مستقیم بذر در این استان، اظهار داشت: در سال زراعی گذشته برای کشت بذرهای گندم و جو در سطح  100 هکتار از اراضی استان و در سال جاری نیز برای  کشت ذرت در سطح 57 هکتار از روش کشت مستقیم استفاده شده است.  

 وی تصریح کرد: همچنین برای اولین بار و به طور آزمایشی در سطح 30 هکتار از اراضی کشاورزی استان بذر پنبه نیز با استفاده از سیستم کشت مستقیم کشت شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره مزایای کشاورزی حفاظتی و سیستم های کشت مستقیم بذرها گفت: یکی از مزایای مهم کشاورزی حفاظتی حفظ بقایای گیاهی در سطح مزرعه است که سبب حفظ رطوبت خاک با کاهش تبخیر از سطح خاک می شود.

رضوی در پایان افزود: اجرای کشاورزی حفاظتی باعث کاهش مصرف آب در محصولات زراعی، بهبود خصوصیات فیزیکی خاک، تعدیل دمای آن، کاهش فرسایش آبی و بادی، کاهش شوری خاک و حفظ ماده آلی آن و نهایتاً حاصلخیزی خاک می شود.

کد خبر 1671765

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha