۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۱۰

عابدی نژاد:

معادن غیر فعال کرمان باز پس گرفته می شود

معادن غیر فعال کرمان باز پس گرفته می شود

کرمان - خبرگزاری مهر: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به بازنگری قانون معادن در مجلس شورای اسلامی گفت: معادن غیر فعال استان کرمان از طریق برگزاری مزایده، فعال می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عابدی نژاد در حاشیه برگزاری اولین مزایده واگذاری معادن و محدوده های اکتشافی استان کرمان گفت: سال 91 نقطه عطفی برای توسعه تولید و اشتغال و فعالیت های معدنی معدن کاران است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مزایده های معادن در راستای فعال سازی پتانسیل های معدنی استان، انجام می شود، تصریح کرد: با ابلاغ دستورالعمل جدید نحوه واگذاری معادن، تا پایان سال جاری چند مزایده دیگر برگزار می شود.

عابدی نژاد با بیان اینکه در دستور العمل جدید، شرایط فنی و مالی خاصی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: با توجه به برگزاری مزایده دیگر از همه فعالین، متخصصیـن دست اندرکاران بخش معدن در قسمتهای اکتشاف و بهره برداری برای شرکت در این مزایده ها دعوت بعمل می آید.

وی با نظر به اینکه پیش بینی می شود در هر مزایده حدد 100 محدوده امید بخش واگذار شود، ابراز داشت: با اطلاعاتی که از نقشه های زمین شناسی و ژئوفیزیک اولیه، کسب کرده ایم، مناطق امید بخش معدنی در استان کرمان شناسایی شدند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از واگذاری 31 محدودهاکتشافی، 20 محدوده فلزی و 11 محدوده غیر فلزی از طریق برگزاری اولین مزایده واگذاری معادن و محدوده های اکتشافی در استان در سال 91 خبر داد و گفت: همچنین در این مزایده 30 پروانه بهره برداری که به دلایلی غیر فعال بوده است به مزایده گذاشته شد.

وی با بیان اینکه عموما در این مزایده ها معادن و محدوده های اکتشافی فلزی بیشتر مورد استقبال معدن کاران است، ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال جاری حدود 500 محدوده امید بخش از طریق برگزاری مزایده فعالیت خود را آغاز کنند.

عابدی نژاد تصریح کرد: تا دو سال آینده استان کرمان در بخش معدن با یک جهش به افزایش ظرفیت تولید و اشتغال کاملا محسوس و متفاوتی از سال های گذشته خواهد رسید.

وی معادن را حاصل فعالیت چند صد میلیون ساله کار زمین شناسی و سرمایه ای تجدید ناپذیر دانست و افزود : هدف تنها استخراج معادن نیست و در کنار فعال سازی معادن بحث احداث صنایع فرآوری مواد معدنی را در دستور کار داریم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه از سرمایه گذاران بخش غیر دولتی برای احداث صنایع فرآوری به خوب استقبال می شود، خاطر نشان کرد: از منابع صندوق توسعه ملی برای احداث صنایع فرآوری مواد معدنی در استان به هر میزان تسهیلات که نیاز باشد ، قابل پرداخت است.

وی در پایان با اشاره به بازنگری قانون معادن توسط محلس شورای اسلامی، تاکید کرد : بر این اساس به همه محدوده ها و پروانه هایی که کار اکتشافی نیاز دارند و یا فعال نیستند ورود پیدا کرده و برای فعال سازی، آنها را به مزایده خواهیم گذاشت.
 

کد خبر 1672525

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha