۲۴ مرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۱۳

آیت الله ملکوتی در پیام تسلیتی با اهالی آذربایجان شرقی ابراز همدردی کرد

آیت الله ملکوتی در پیام تسلیتی با اهالی آذربایجان شرقی ابراز همدردی کرد

سراب - خبرگزاری مهر : آیت الله مسلم ملکوتی با صدور پیام تسلیتی با خانواده های داغدار شهرستان های اهر هریس و ورزقان ابراز همدردی کرد.

این پیام تسلیت دقایقی پیش بدست خبرنگار مهر رسیده که متن آن در زیر می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ ، أُولَئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ

در ایامی که مومنین به مناسبت سالگرد شهادت امیر المومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام به سوگ نشسته بودند خبر مصدومیت و کشته شدن جمعی از شیعیان حضرتش در اثر زلزله موجب تالم و تاثر مضاعف گردید.

خانواده هائی داغدار عزیزانی شدند که بعضا با مُهر روزه بر دل و چشم و دهان دنیای فانی رها کرده در این ماه مبارک به سوی پروردگار کریم هجرت نمودند. اینجانب با دلی مملو از غم و اندوه این مصیبت را به عموم هموطنان بویژه مردم متدین خطه آذربایجان و بلاد آسیب دیده خصوصا خانواده های داغدار تسلیت عرض می نمایم و مواردی را متذکر می گردم.

برادران و خواهران منطقه زلزله زده ضمن حفظ آرامش، شرایط اقدامِ نیروهای امدادی را فراهم نمایند و مرهم دل همشهریان خود باشند.

با توجه به شرایط جوی منطقه، مسئولین محترم با سرعت قبل از شروع فصل سرما نسبت به اسکان و بازسازی مناطق آسیب دیده اهتمام لازم را داشته باشند.

مومنین در دیگر بلاد از حمایت های معنوی و مادی آسیب دیدگان دریغ ننمایند و کمک های خود را با محوریت مسئولین ذیربط خصوصا نماینده محترم ولی فقیه در منطقه با هدف تسکین آلام همنوعان خویش بذل نمایند.

اختصاص ثلث از سهم مبارک امام عج و از زکوات در این امر خیر مجاز است انشاء الله.

رعایت قواعد ایمنی در ساخت و ساز های آتی خصوصا بازسازی و نوسازی ها می تواند خسارات جانی را در چنین وقایعی به حداقل برساند فلذا اهتمام به این نکات الزامیست.

در خاتمه برای درگذشتگان علو درجات، برای مصدومین شفای عاجل و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نمایم.
 

کد خبر 1673504

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha