۲۴ مرداد ۱۳۹۱، ۱۸:۱۱

حیدریا:

26 پروژه آب منطقه ای در گلستان اجرایی می شود

26 پروژه آب منطقه ای در گلستان اجرایی می شود

گرگان - خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان از افتتاح و کلنگ زنی26 پروژه به مناسبت آغاز هفته دولت خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج حیدریان با اعلام این خبر گفت؛ با اعتباری بالغ بر 92 میلیارد ریال تعداد 22 پروژه قابل افتتاح و 4 پروژه کلنگ زنی توسط شرکت آب منطقه ای استان در هفته دولت امسال انجام می شود.

وی افزود: این پروژه ها در قالب طرح های عمرانی زود بازده و مهندسی رودخانه ها و سواحل، از محل تامین اعتبارات استانی و ملی افتتاح و کلنگ زنی می شود.

حیدریان در ادامه اعلام کرد: در هفته دولت پروژه هایی مانند احداث بازه سوم کانال انتقال آب شش روستای کمالان، ترمیم مقسم آب چهار روستای کتول و پوشش بتنی آنها، احداث سد کوچک مخزنی و ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب و برق بلوچ آباد، مرمت و تعمیرات سد و شبکه گلستان، مرمت و بازسازی آسفالت جاده دسترسی به سد کوثر، عملیات لایروبی و ساماندهی حوضه قره سو (تکمیلی)، عملیات لایروبی و ساماندهی رودخانه های حوضه گرگانرود،عملیات رپرگذاری رودخانه جفاکنده خاتمه یافته و به بهره برداری می رسند و عملیات دیواره سازی و تثبیت بستر در رودخانه های چهل چای، تنگراه و رامیان و ...انجام خواهند شد.

گفتنی است این پروژه ها در محدوده 12 شهرستان شامل گرگان، گنبد کاووس، علی آباد کتول، آق قلا، گمیشان، گالیکش، مراوه تپه، کردکوی، بندرگز، کلاله، مینودشت و رامیان افتتاح و کلنگ زنی می شوند.

لزوم نهادینه شدن فرهنگ بیمه
 
مدیر کل تأمین اجتماعی استان گلستان در مصاحبه ای کوتاه بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ بیمه و بیمه پردازی در جامعه تأکید کرد.

حسین امیری گفت: توسـعه پایدار در جـامعه زمانی اتفاق می افتد که تمامی قشرهای جـامعه آگاهی کامل از حق و حقوق خود داشته باشند و برای آینده خود برنامه ریزی کنند.

وی افزود: آگاهی شکل دهنده افکار و در نتیجه بروز رفتار است بنابراین آگاهی از کیفیت خدمات تأمین اجتـماعی باعث ایجاد رفتار و فرهنگ بیمه و بیمه پردازی می شود.

وی خاطر نشان کرد: هر چند شاخـص های توسـعه تأمین اجتـماعی در استان گلـستان رشد داشته است اما با توجه به ظرفیت و توان ویژه آن می توان با ابزار فرهنگی و اطلاع رسانی، این شاخص ها را به حد مطلوبی ارتقاء داد.

امیری عنوان کرد: هرچند با توجه به نگاه ویژه دولت به قــشرهای کم درآمد اکنون بسـیاری از آنان با کـمک های دولتی تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفته اند اما ضریب نفوذ بیمه در جامعه باید در میان تمامی لایه های مختلف اجتماعی افزایش یابد.
 
31 درصد روستاهای مراوه تپه تحت پوشش آبفار هستند
 
سرپرست آبفار مراوه تپه گفت: 31 درصد روستاهای شهرستان تحت پوشش آبفار هستند.
 
زن الدین در جلسه سلامت وامنیت غذایی شهرستان افزود:  با تحقق برنامه ها اجرائی تا پایان سال91روستاهای تحویلی آبفار به 60 درصد خواهد رسید.  
 
دکتر پالیده سر پرست محترم شبکه ومرکز بهداشت شهرستان مراوه تپه درخصوص چگونگی اجرای طرح پزشک خانواده شهری در مراوه تپه واجرای اتلاف سگهای ولگرد درشهرو روستاهای باگزش بالای شهرستان مراوه تپه گزارش مبسوطی را ارایه کرد.
کد خبر 1673547

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha