۲۵ مرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۰۳

رسوم مسلمانان در رمضان-10/

روشن شدن فانوس در مصر با نزدیک شدن به عید فطر

روشن شدن فانوس در مصر با نزدیک شدن به عید فطر

با نزدیک شدن به روزهای عید فطر، فانوس های رمضان کم کم در خیابان های قاهره روشن می شود و خیابان ها و کوچه ها رنگ و بوی عید به خود می گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه های اینترنتی، مسلمانان مصر مانند دیگر مسلمانان جهان عید سعید فطر را گرامی می دارند، آنها یک هفته پیش از فرا رسیدن عید فطر به استقبال این عید باشکوه می روند و مراسم خاصی برگزار می کنند. خیابان ها و کوچه ها رنگ و بوی عید به خود می گیرد و بازارها بسیار مزدحم و شلوغ می شود و مسلمانان مصر در این روز برای کودکان خود لباس نو می خرند. با نزدیک شدن به روزهای عید فطر، فانوس های رمضان کم کم در خیابان های قاهره روشن می شود .
 
یک روز پیش از فرارسیدن عید فطر زنان شیرینی های مخصوص این روز را تهیه می کنند و هنگام عید دیدنی آن را به همسایگان می دهند.

به مناسبت عید فطر، سرودهای مذهبی خوانده می شود و از بلندگوهای مساجد صدای الله اکبر شنیده می شود تا مردم را برای برپایی نماز عید فطر در میدان های بزرگ و مساجد جامع جمع کنند.
 
آنها پس از اقامه نماز عید فطر،  لباس نوی عید می پوشند و به دیدن اقوام و آشنایان می روند و فرارسیدن عید سعید فطر را به یکدیگر تبریک می گویند. سپس به دیدار اموات در قبرستان می روند و برای آنها دعا می خوانند.

کودکان در این ایام بسیار شاد هستند، آنها لباس های رنگی خود را می پوشند و از بزرگترها عیدی دریافت می کنند و همراه خانواده ها به باغ ها و بوستان ها می روند. در این روز مراسم عروسی بسیار است.
 
در این ایام بازی های مختلفی چون بازی با چوب و آتش بازی بسیار رایج است. حتی مسابقه و جشنواره های ورزشی از سوی جوانان برگزار می شود. آداب و رسوم مردم مصر از دیگر کشورها متفاوت است. مصری ها برای جدا شدن این روز از عید قربان، به عید فطر "عید کوچک" و به عید قربان "عید بزرگ" می گویند. از دیگر نشانه های عید پخت نان و کیک است که بیشتر آنها از شیر درست می شود.
کد خبر 1673873

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha