۲۵ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۱۲

با هدف شناخت جغرافیای ایران/

«قصه‌های باد مشرق» و «بچه‌های سرزمین گربه» چاپ می‌شوند

«قصه‌های باد مشرق» و «بچه‌های سرزمین گربه» چاپ می‌شوند

دو عنوان کتاب «قصه‌های باد مشرق» و «بچه‌های سرزمین گربه» با رویکرد آشنا کردن نوجوانان با جغرافیای طبیعی و انسانی ایران برای چاپ توسط انتشارات به‌نشر آماده می‌‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، «قصه‌های باد مشرق» و «بچه‌های سرزمین گربه» دو کتابی هستند که در قالب تبیین مسائل جغرافیایی و ایران‌شناسی برای نوجوانان چاپ خواهند شد. تالیف و تدوین دو کتاب مذکور بر عهده فروزنده خداجو بوده و قرار است این کتاب‌ها توسط انتشارات به‌نشر منتشر شوند.

هر دو کتاب جغرافیای سرزمین ایران را به زبانی داستانی برای مخاطبان گروه سنی «ج» بیان می‌کنند و حاوی مطالبی درباره جغرافیای طبیعی و انسانی شهرها و خطه‌های مختلف ایران هستند. قرار بود کتاب «قصه‌های باد مشرق» به نمایشگاه کتاب تهران برسد که این امر محقق نشد و در حال حاضر در کنار «بچه‌های سرزمین گربه» مراحل آماده‌سازی برای چاپ را طی می‌کند.

بیشتر مطالب این کتاب‌ها شامل موضوعات جغرافیای طبیعی ایران است و مقداری از متن آنها را هم مطالب مربوط به جغرافیای انسانی و صنایع دستی تشکیل می‌دهد.

مرحله تصویرگری هر دو کتاب طی شده و «قصه‌های باد مشرق» و «بچه‌های سرزمین گربه»‌ به ترتیب توسط نرگس محمدی و ندا عظیمی تصویرسازی شده‌اند.

«قصه‌های باد مشرق» به تازگی راهی چاپخانه شده و «بچه‌های سرزمین گربه» نیز مرحله صفحه‌آرایی را پشت سر گذاشته است.

کد خبر 1673882

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha